Germanii care au realizat studiul privind oportunitatea achiziţionării de tramvaie noi în municipiu (POYRY INFRA GMBH) au făcut şi un calcul al mediei de vârstă a tramvaielor care rulează astăzi pe liniile din Arad. Vârsta medie a acestor mijloace de transport a fost calculată la 40,5 ani. Concluzia nemţilor a fost clară: tramvaiele Tatra sunt total depreciate şi amortizate, media de vârstă fiind mult peste limita de vârstă admisă în statele europene.
Dacă tramvaiele care circulă prin oraş sunt sub orice critică, liniile pe care acestea rulează sunt considerate, nu toate, desigur, ca fiind în stare bună. Experţii au făcut vineri referire, în cadrul şedinţei CLM, unde au fost invitaţi să-şi prezinte studiul, mai ales la liniile de tramvai modernizate şi au precizat că este în folosul tuturor ca Municipalitatea să treacă la achiziţionarea a zece tramvaie noi. Liniile noi, susţin germanii, se pretează la mai multe tipuri de tramvaie moderne.
Toate pentru linia 3
Cele zece tramvaie cu podea joasă (pe care experţii germani ar fi dispuşi să le livreze în trei ani) ar urma să ţină locul, potrivit spuselor acestora, unui număr de 40 de tramvaie vechi. Realizatorii studiului au dat chiar sfaturi executivului local, propunând ca toate cele zece tramvaie să fie introduse pe linia 3 şi să acopere cererea pe acest traseu. Cele zece tramvaie ar urma să ia locul celor 40 care rulează acum pe această linie.
20.000.000 de euro
Experţii au făcut şi un calcul pentru costul total al achiziţionării celor zece tramvaie: 20.000.000 de lei. La această sumă se adaugă 186.000 euro bani necesari echipamentelor din atelier şi 57.000 de euro pentru cursuri de pregătire profesională în legătură directă cu noile mijloace de transport.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!