Arad. Au curs angajările la Primăria Arad în acest an deşi suntem doar la începutul lui aprilie iar reglementările privind angajările în instituţiile publice sunt tot în ceaţă.
Până la această oră, nu mai puţin de zece anunţuri de recrutare de personal au fost făcute publice pe pagina de internet a instituţiei. Ce-i drept, în mai toate cazurile, a fost vorba de angajări pe funcţii rămase vacante. Un prim concurs a avut loc în cadrul Primăriei Arad pe 13 februarie şi a vizat două funcţii publice de execuţie vacante de consilier. Tot pe 13 februarie, Municipalitatea a organizat un alt concurs pentru ocuparea a două funcţii publice vacante la Serviciul Achiziţii Publice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
La nici o săptămână distanţă, pe 18 februarie, un alt concurs a fost lansat de Primărie: de recrutare în vederea ocupării funcţiei publice de execuţie de consilier, clasa I, gradul profesional superior la Serviciul Relaţii cu Publicul. Şi tot pe atunci, un alt concurs a fost anunţat de Municipalitate. De această dată era vorba de cinci funcţii scoase la bătaie dintre care o funcţie nouă: supraveghetor muzeu în cadrul Compartimentului Administrare clădirea Preparandiei. La aceasta se mai adaugă ocuparea posturilor vacante în regim contractual de inspector de specialitate GP I A, inspector de specialitate GP II, consilier debutant, referent TP IA.
Şi o funcţie de director
Cel mai interesant dintre concursurile organizate de Primăria Arad în acest an a fost cel mai probabil cel din 24 februaruie: un concurs de promovare în funcţia publică de conducere vacantă de director executiv – Direcţia Achiziţii Publice.
Tot pe 24 februarie, executivul a organizat încă un concurs de recrutare pentru un referent, un consilier şi un consilier juridic.
Trei în martie
Luna martie a debutat cu încă un concurs de recrutare de consilieri pentru Serviciul Monitorizare Strategii, Managementul Calităţii şi Control Intern şi pentru Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente. Ulterior, pe 10 martie, un alt concurs a vizat ocuparea unei funcţii vacante de consilier la Serviciul Urmărire Venituri.
Pe 26 martie, Primăria o organizat încă un concurs de recrutare în vederea ocupării funcţiei publice de execuţie de consilier, clasa I, gradul profesional principal la Serviciul Transport Public Local, Autorizare Activităţi Economice.
Angajaţii şi legea
În prezent, în cadrul Primăriei Arad lucrează 540 de funcţionari, deşi posturi sunt peste 600, diferenţa fiind cea a fotoliilor vacante. Când şi cum se pot face angajări, însă, e o întrebare delicată în aceste zile. Totul, în condiţiile în care ordonanţa prin care autorităţile locale puteau angaja o persoană la şapte plecate din sistem a fost declarată neconstituţională de vreo două luni iar cea veche care prevedea angajări unu la unu era valabilă până la 31 decembrie 2013. Noi reglementări sunt aşteptate prin aprilie, aşa că acum se merge în această problemă pe bâjbâite.
Citiți principiile noastre de moderare aici!