ARAD. Peste 31 de mii de arădeni au făcut pasul spre digitalizare în relația cu Fiscul, cei mai mulți dintre ei fiind persoane fizice. Decizia de a folosi Spațiul Privat Virtual a fost luată și în contextul pandemic care a impus restricții și o reconfigurare a relației Fisc-contribuabil. Potrivit Fiscului arădean, la nivelul judeţului Arad sunt 31.619 contribuabili înregistrati în SPV, dintre care 17.359 persoane fizice și 14.260 persoane juridice.
Despre spațiul virtual
Serviciul Spațiul Privat Virtual (SPV) constă în punerea la dispoziția persoanelor fizice a unui spațiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanțelor/ Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor între Agenția Națională de Administrare Fiscală și contribuabil, în legătură cu situația fiscală proprie a acestuia.
Principalele caracteristici ale SPV sunt: accesibilitatea facilă; nu implică nici un cost; poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet; este disponibil 24h/24h.
Pași pentru înregistrare
În vederea înrolării în serviciul Spațiul Privat Virtual pe bază de credențiale (nume de utilizator și parolă), persoanele fizice trebuie să parcurgă următorii pași: 1. se accesează site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”; 2. se execută în ordine click pe textul „Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice” -> „Persoane fizice” -> butonul „Înregistrare cu parolă”; 3. se completează datele utilizatorului în formularul web care se afișează. În această etapă poate fi aleasă una dintre cele trei variante de activare a contului fără deplasare la ghișeu: a) „verificare număr document” – caz în care trebuie înscris numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015; b) „verificare număr înregistrare decizie” – caz în care trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii emise începând cu anul 2013; c) identificare vizuală – caz în care după finalizarea cererii de înregistrare SPV contribuabilul trebuie să se programeze online pentru identificare vizuală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!