Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) continuă să avanseze termene limită imposibil de respectat cu privire la finalizarea lucrării de pe DN 79, care face legătura între Arad şi Oradea. Modernizarea propriu-zisă a început în 2009, însă această lucrare poate fi comparată în totalitate cu zidul Meşterului Manole. Asfaltul pe care drumarii îl turnau ziua era plin de gropi peste noapte. Pe o porţiune de peste 50 de kilometri au început procesele de asfaltare, dar drumul a cedat peste tot. La începutul lui ianuarie, reprezentanţii CNADNR se lăudau cu faptul că DN 79 este finalizat în proporţie de 10 la sută, stadiu fizic al lucrării. După ce Jurnal Arădean a cerut date concludente despre starea modernizării, reprezentanţii CNADNR au schimbat procentajul în trei la sută pentru ca, în final, să admită că nici măcar o porţiune de drum nu arată a şosea nou-nouţă. „Stadiul fizic certificat de către Consultantul lucrărilor este de 0,00%, lucrările executate pe sector (cca. 3%) fiind considerate neconforme în special din cauza folosirii materialelor necorespunzătoare”, ne-au răspuns cei de la Drumuri naţionale.
Gata în 2011
Lucrarea de modernizare a DN 79 a început în 2009 dar, cu toate că s-a lucrat peste jumătate de an, după cum spun şi cei de la CNADNR, stadiul fizic este de zero la sută. Cu toate acestea, termenul pentru finalizarea lucrării este acelaşi: 2011. Este greu de crezut că, după un an în care, din datele primite, nu s-a avansat deloc, lucrarea va fi gata în termenul prestabilit.
Se dezic de tot răul
Pentru a nu putea fi luaţi la răspundere în ceea ce priveşte situaţia actuală a drumului, reprezentanţii CNADNR au ţinut să ne precizeze faptul că „în conformitate cu Procesul de predare/primire al amplasamentului, Constructorul are obligaţia întreţinerii sectorului de drum pe întreaga perioadă de derulare a Contractului de reabilitare”.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!