ARAD. Traficul rutier din municipiul Arad este singura sursă de zgomot care pune probleme locuitorilor urbei. Potrivit Hărţii strategice de zgomot a Municipiului Arad – recent aprobată de aleşii locali –, spre deosebire de traficul feroviar (tramvaie), traficul rutier provoacă o poluare acustică notabilă.
„Din analiza rezultatelor obţinute, se observă faptul că există persoane expuse la un nivel de zgomot peste limita de 70 de decibeli pentru indicatorul Lzsn (nivelul zi-seară-noapte – n.r.), respectiv expuse la un nivel de peste 60 de decibeli pentru indicatorul Lnoapte (nivel noapte – n.r.). De asemenea, din analiza rezultatelor obţinute se observă că nu există clădiri cu caracter special expuse la niveluri de peste 70 de decibeli pentru Lzsn şi respectiv expuse la niveluri de peste 60 de decibeli pentru Lnoapte” – se arată în Harta strategică de zgomot a Municipiului Arad.
În ceea ce priveşte expunerea populaţiei şi a clădirilor cu caracter special la zgomotul provocat de traficul feroviar (tramvaie), acelaşi document arată că nu există persoane expuse la un nivel de zgomot de peste limita de 70 decibeli pentru Lzsn, respectiv 60 de decibeli pentru Lnoapte. Aceeaşi situaţie e valabilă şi în cazul clădirilor cu caracter special.
Harta strategică de zgomot ne oferă date pozitive şi în privinţa expunerii la zgomotul provocat de industrie: nu există persoane sau clădiri cu caracter special expuse la niveluri peste limitele legale de 65 decibeli pentru Lzsn, respectiv 55 decibeli pentru Lnoapte. Cu precizarea că a fost luat în calcul zgomotul produs de următoarele companii: CET Arad, CET Hidrocarburi, Astra Rail Industries, Takata şi FCC Environment (fosta ASA Servicii Ecologice).
Nu s-a făcut nimic!
Conform legii, harta de zgomot se revizuiește cel puțin o dată la cinci ani. Aprobată în 2014, Harta strategică de zgomot a Municipiului Arad se impunea a fi revizuită. Ea ne aduce însă o veste proastă: „Datorită condiţiilor financiare nu au putut fi puse în practică niciuna din variantele din planurile de acţiune realizate în etapa anterioară. Cu toate acestea, au fost luate măsuri care pot avea impact indirect asupra reducerii nivelului de zgomot, cum ar fi: reînnoirea parcului rulant de tramvaie, monitorizarea nivelului de poluare fonică în zonele liniştite, modernizarea tramei stradale şi măsuri de întreţinere a suprafeţei de rulare pentru traficul rutier.”
Trimite articolul
XZona Saguna , Babu Maracine e cea mai expusa.Desi au buton de reglare a sirenei pe MINIM dupa ora 22 ei abuzeaza si folosesc sirenele la maxim provocand un zgomot infernal.Nesimtiti.
-
Poate se aude si la statia de salvare,luati exemplul masinilor de politie,desteptarea d-na director!!!