Renault va comercializa noul model si
pe alte piete in functie de cererea existenta, noul
model urmand sa debuteze in urmatoarea perioada si in
tari ca Italia, Spania, germania sau Franta. Megane
sedan a reprezentat un real succes pentru marca
franceza, fiind vandut in peste 900.000 de exemplare
din 1996 pana in prezent.
Urmasul lui Megane sedan va incerca sa deschida o noua
bucla a bucuriei pentru oamenii din departamentul de
vanzari a marcii Renault, urmand sa se
inscrie intr-o competitie cu Skoda Octavia, Volkswagen
Jetta si Ford Focus sedan. Masini.ro a testat noul
Renault Fluence in cadrul unui drive-test international
organizat in Turcia, pe malul Marii Egee, la Izmir.
Motor
Intr-o prima faza, Renault va
comercializa in Romania noul Fluence
sub motorizarile 1.5 dCi si 1.6 16v. O prima concluzie
a primului test realizat cu Renault Fluence ar fi ca
cele doua motoare, cel diesel si cel pe benzina se
gasesc intr-o antiteza desavarsita privind modul in
care vehiculul se comporta in functie de propulsor. Mai
precis, am testat in Turcia versiunea echipata cu
motorul 1.5 dCi si 105 cai putere, cuplat la o cutie de
viteze cu 6 rapoarte si versiunea pe benzina 1.6 16v
110 cai putere cuplat la o cutie de viteze cu 5
rapoarte. Senzatia a fost clar in favoarea motorizarii
diesel iar diferenta semnificativa a fost data de
aportul cutiei cu 6 rapoarte in defavoarea cutiei cu 5
trepte. Ca o informatie suplimentara, oficialii Renault
au an untat ca anul viitor vor aduce pe piata din
Romania si motorizarea 2.0 litri cu 140 de cai putere.
Mai mult, Renault va pune la dispozitia celor care
doresc o masina cu un look sportiv kit-ul special de
exterior care va fi vandut sub versiunea Fluence Sport
Way.
Dar sa revenim la drive-testul nostru si sa punctam
impresiile aferente. Am testat intr-o prima faza
modelul pe motorina, echipat cu celebrul propulsor 1.5
dCi de 105 cai putere care transmite puterea catre
rotile din fata prin intermediul unei cutii de viteze
cu 6 trepte. Diesel-ul de pe Fluence se aseaza perfect,
ca si deja vechiul Megane sedan, pe noul model, da
dovada de potenta, de forta si impresioneaza mai ales
prin cuplul maxim de 240 Nm, realizabil foarte jos la
2.000 rpm. Vehiculul raspunde perfect comenzilor celui
aflat la volan pe plaja de turatii 2.000 – 4.000 rpm,
acolo unde se optin toti caii din dotare. Treptele
cutiei de viteza sunt bine etajate, destul de lungi si
foarte precise. Din acest punct de vedere se poate
spune ca Renault a facut o treaba excelenta. Noul
Fluence este un model de familie, care
se poate lauda cu un suflu in plus in versiunea cu
motor diesel, dar care sufera la capitolul feeling cand
vine vorba de benzina. In primul rand, versiunea 1.6
litri 16v si 110 cai putere nu ofera decat optiunea de
a fi cuplata la o cutie cu 5 rapoarte.
Din acest punct de vedere, modelul Fluence scartie serios,
la viteze de peste 130 km/h, acul turometrului sare de
3.000 rpm iar motorul incepe sa fie suprasolicitat.
Chiar daca are 5 cai putere in plus fata de diesel,
unitatea pe benzina sufera in cazul puterii reale pe
care o dezvolta, cumulul de cai fiind disponibil abia
la 6.000 rpm. In aceste conditii, este greu de crezut,
in conditiile in care vorbim de o masina de familie, ca
majoritatea posesorilor vor tura motorul constant pana
la 6.000 rpm pentru a putea beneficia de c at mai multi
cai putere. Insa, pretul versiunii pe benzina este unul
excelent si din acest punct de vedere, cutia de viteze
cu 5 rapoarte si lentoarea propulsorului sunt perfect
justificabile si pot fi trecute cu vederea usor. Pentru
cei care doresc o masina de familie, cu un oarecare aer
business, de la care doresc si un comportament cat de
cat sportiv vor opta pentru diesel. Soferii linistiti
vor putea fi multumiti, fara probleme, de motorizarea
1.6 16v.
Diesel-ul se poate lauda cu un consum magnific, 5.3
litri la 100 km in oras si un nivel de emisii de 119
gCO2/ km. Versiunea pe benzina sta mai prost si la
capitolul consum, asa cum era si normal. Renault anunta
un consum urban de 8.8 litri la 100 km si un consum
extra-urban de 5.3 litri la 100 km. Nivelul consumului
extra-rban este greu de realizat in conditiile in care
vrei sa rulezi la viteze mai mari de 130 km/h.
Comportament
Pentru un sedan de familie, Renault Fluence
impresioneaza la modul in care sta pe sosea. Cu
suspensiile de pe Megane hatchback, usor ajustate
pentru un sedan de familie, cu amortizoare noi, noul
Fluence este o adevarata incantare la drum lung.
Soselele din Turcia erau ireprosabile din orice punct
de vedere, motiv pentru care nu putem spune daca putem
avea acelasi feeling si in tara noastra. O parte a
traseului desenat de Renault pe coasta Marii Egee a
fost deosebit de virajat, lucru cre ne-a ajutat sa
testam noul model si in astfel de conditii.
Fluence a facut dovada faptului ca
este un vehicul proiectat si gandit ireprosabil,
stabilitatatea in viraje fiind ireprosabila, chiar si
la viteze mai mari. In ceea ce priveste performantele
putem spune ca versiunea echipa cu propulsorul 1.5 dCi
poate accelera de la 0 la 100 km/h in 10.4 secunde si
atinge viteza maxima de 185 km/h. Cu aceeasi viteza
maxima se poate lauda si modelul pe benzina, dar timpul
de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 11.7
secunde.
Design
Asa cum ii spune si numele, Fluence, descrie ideea unei
masini armonizate de un stil armonios, descris prin
linii fluide. Filosofia de design inceputa odata cu
noile Laguna si Megane isi continua povestea si pe noul
Fluence, insa spre deosebire de Megane, look-ul agresiv
este remodelat catre impresia unei tinute elegante.
Noul Fluence exprima perfect, prin designul sau, ideea
de alunecare, de curgere, intr-un mod in care niciun
Renault nu a mai facut-o pana acum. Privit din lateral,
modelul pastreaza aceeasi atitudine, linia fluida
imaginata de designerii francezi continuand sa deseneze
aceeasi atitudine. Se spune ca designul reprezinta cel
mai subiectiv lucru la care te poti raporta cand
vorbesti despre o masina. Invocand acest amendament,
vreao sa subliniez ca partea din spate a vehiculului nu
corespunde cu ideea unui design reusit, si ma refer
strict la posteriorul masinii. Cu alte cuvinte, nu mi-a
placut modul in care Renault a ales sa inchida bucla,
frumos desenata pana aici. Lasand la o parte aceste
remarci subiective, pasim in interiorul imens al noului
model. Fluence se poate lauda cu cel mai mare interior
din clasa sa. Ampatamentul de 2.702 mm, marit fata de
Megane sedan, aduce pasagerilor lui Fluence un spatiu
mai mult decat cel necesar.
Interior
Eterna problema a pasagerilor din spate a fost
rezolvata de Renault. Fluence dispune de un spatiu
sufiecient pentru genunchi, de un spatiul suplimentar
pe orizontala si pe verticala. Din acest punct de
vedere, confortul a fost ridicat la nivel de arta in
Fluence. O masina de familie are nevoie de un portbagaj
pe masura. Fluence prezinta un portbagaj cu un volum de
530 litri, iar prin rabatare banchetei se poate ajunge
la un spatiu enorm pentru o masina cu doi pasageri.
Chiar daca beneficiaza de un spatiu mai mare decat al
rivalilor sai, Fluence nu se impune la capitolul spatii
de depozitare. Totusi, prezenta celor doua spatii de
pahare pe consola centrala si buzunarele usilor nu sunt
tocmai suficiente pentru un model care va intra in
curand ca un nou membru in familiile numeroase. Insa,
cu o cotiera mai mult decat generoasa si un torpedou
gigant, cu un spatiu pentru picioare gandit parca
pentru a putea face exercitii fizice, noul Fluence se
delimiteaza de tot ceea ce ofera ceilalti membri ai
segmentului sau. Asa cum era de asteptat la o masina pe
care compania pe care o produce a inchinat-o clasei
business, calitatea materialelor lui Fluence nu puteau
fi trecute cu vederea. Folosirea unei tapiterii de
calitate, a unui material placut la atingere pe bord
sau a insertiei din imitatie de lemn, care da un aer de
lux habitaclului, au transformat urmasul lui Megane
sedan intr-o oferta mai mult decat generoasa, daca luam
in considerare si pretul. Interiorul va fi prevazut cu
6 airbag-uri si cu functii multimedia care nu mai pot
lipsi din dotarea unei masini. Dotarile tehnologice ale
noului model sunt similare cu tot ceea ce poate oferi
noua generatie a modelului Megane.
Siguranta
La capitolul siguranta, oficialii Renault a anuntat ca
testele interne au demonstrat ca Fluence nu va avea
probleme la EuroNCAP. Timpul le va rezolva pe toate si
vom astepta crash testul EuroNCAP pentru a vedea la ce
n ivel se va plasa modelul Renault. Fiind in Renault,
marca cu cele mai multe modele de 5 stele la Euro NCAP,
nu merita sa ne ingrijoram in acest sens.
Pret
Noul Renault Fluence se anunta a fi un block buster in
Romania. Daca vechiul Megane sedan a reprezentat un
succes aproape isteric in tara noastra, noul Fluence
vine cu un pret care cel mai probabil va continua
traditia si prin care se va indeparta perioada de
acomodare cu noul brand. 12.900 euro, cu TVA inclus,
pentru noul sedan Renault este o noua provocare pe care
Fluence o arunca rivalilor din segment. Pretul de
pornire este de valabil pentru versiunea echipata cu
motorul de 1.6 litri si 110 cai putere. Versiunea
diesel echipa cu 1.5 dCi de 105 cai putere va avea un
pret de pornire de 16.350 de euro cu TVA inclus, in
timp ce versiunea cu 85 de cai a aceluiasi motor va
porni de la pretul 13.800 de euro cu TVA.
Robert Gherghe
Sursa: Masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!