Scuderia Ferrari şi-a prezentat, joi, la Maranello, monopostul cu care Fernando Alonso şi Felipe Massa speră să triumfe în sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1.
„Acest campionat este foarte important pentru noi. Ultimul sezon, din diferite motive, nu a fost foarte reuşit, de aceea ne dorim foarte mult să fim competitivi în acest an. Avem doi noi piloţi, pentru că putem să vorbim de o nouă «versiune» a lui Felipe, după teribilul accident suferit anul trecut. Felipe are toate atuurile pentru a demonstra că est un pilot de succes, iar cariera sa întreruptă în Ungaria se poate relansa”, a declarat Stefano Domenicali, managerul echipei.
Massa a vorbit despre acest moment special. „Este, fără dubii, o mare bucurie să iau parte la o nouă prezentare Ferrari, după ce am avut un an foarte dificil. Sunt mândru şi fericit şi simt că vreau să muncesc mai mult decât am făcut-o vreodată. Sunt încrezător în faptul că aceasta este o maşină competitivă şi că noi ne vom lupta pentru titlu, iar monopostul roşu va fi în pole-position”, a afirmat brazilianul.
„Cred că eu şi Felipe formăm o echipă foarte puternică şi sper că-i vom face pe suporterii noştri din toată lumea mândri să vadă această maşină câştigând titlul mondial”, a declarat, la rândul său, pilotul spaniol Fernando Alonso, dublul campion modial sosit în această iarnă în locul lui Kimi Raikkonen.
Comparativ cu predecesoara sa, maşina botezată F10 este mai lungă, pentru a permite montarea unui rezervor mai mare, în condiţiile în care în acest an nu vor fi permise realimentările în timpul curselor. De asemenea, radiatoarele laterale sunt ceva mai lungi şi mai înguste, suspensia spate şi compartimentul motorului au fost modificate, iar sistemul de frânare a fost reviziuit pentru a face faţă unui monopost mai greu. Botul este un pic mai ascuţit şi mai ridicat decât la F60, pentru un flux aerodinamic mai bun. În realizarea lui F10, inginerii Ferrari s-au inspirat din monoposturile BGP01 (la designul aripii frontale), maşină cu care Brawn GP a câştigat ambele titluri anul trecut, şi RB005 al team-ului Red Bull (în ceea ce priveşte botul maşinii).
L.S.
Citiți principiile noastre de moderare aici!