Plecând de la Lisabona şi încheindu-şi călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.
„Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună. Transportul feroviar reprezintă însă şi viitorul Europei, este soluţia noastră pentru atenuarea schimbărilor climatice şi stimularea redresării economice în urma pandemiei, pe măsură ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferinţă continuă, un laborator şi un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecţie, atât pentru călători, cât şi pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinaţi călduros când se va opri într-o gară din apropiere”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum şi conferinţele privind politica UE în domeniul infrastructurii şi rolul reţelei transeuropene de transport (TEN-T), care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, Bucureşti, Berlin şi Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană şi Comunitatea Căilor Ferate Europene şi a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură şi numeroşi alţi parteneri de la nivelul UE şi de la nivel local.
Andreas Mattha, preşedintele CER şi directorul general al Căilor ferate federale austriece, a subliniat importanţa proiectului comun.
„Connecting Europe Express este o dovadă impresionantă a succesului Anului european al căilor ferate; în acelaşi timp, el scoate în evidenţă provocările comune care ne aşteaptă. Membrii CER sunt hotărâţi să facă din Pactul verde european un succes. Un sector feroviar european puternic este vital pentru atingerea obiectivelor climatice ale UE. În prezent, există prea multe bariere tehnice în transportul feroviar transfrontalier, iar circulaţia unui tren peste frontierele naţionale în Europa este o operaţiune foarte complexă. Trebuie să continuăm să transferăm transportul de mărfuri de la transportul rutier către cel feroviar, să oferim servicii eficiente persoanelor care fac naveta în fiecare zi şi să dezvoltăm transportul feroviar internaţional de călători pe distanţe lungi cu servicii de zi şi de noapte. Sunt convins că proiectul Connecting Europe Express va sensibiliza opinia publică cu privire la aceste provocări. Aş dori să mulţumesc tuturor colegilor şi partenerilor care au făcut posibilă realizarea proiectului Connecting Europe Express şi îi urez acestuia drum bun”, a spus Mattha.
Realizarea proiectului Connecting Europe Express a fost posibilă datorită colaborării partenerilor din sectorul feroviar european şi a instituţiilor de la nivel naţional, local şi de la nivelul UE. Din cauza lăţimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard şi trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilităţii dintre unele părţi ale reţelei feroviare europene, dar şi de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare şi administratorii de infrastructură.
Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziţie mobilă organizată de Agenţia Executivă pentru Climă, Infrastructură şi Mediu (CINEA) şi de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziţii vor fi prezentate numeroasele tehnologii şi inovaţii existente care îmbunătăţesc experienţa în sectorul feroviar şi va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferinţe (oferit de SNCF, Franţa), două vagoane standard (DB, Germania şi SBB, Elveţia), un vagon-restaurant (FS, Italia) şi un vagon de dormit (Ă-BB, Austria). Trenul iberic care călătoreşte între Portugalia şi Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.
În contextul pandemiei actuale, siguranţa a fost un aspect prioritar în organizarea tuturor activităţilor din jurul proiectului Connecting Europe Express. Unele evenimente vor fi transmise în direct, iar persoanele pasionate de căile ferate sunt încurajate să întâmpine trenul în anumite gări.
SURSA: AGERPRES
Descopera traserul mai jos:
Trimite articolul
XSa speram ca acele intarzieri excesive din ultima vreme pe caile ferate romane nu se vor repeta iar programul acestui tren special nu va avea de suferit tocmai pe segmentul de traseu romanesc.
Eu zic sa-l intoarceti inapoi de la granita.Pe ruta Arad Deva se circula cu 15 KM pe ora.