Militarul a fost identificat drept căpitanul Rebecca Lobach, în vârstă de 28 de ani, din Durham, statul Carolina de Nord. Ea era ofițer de aviație în armata regulată din 2019 și a fost repartizată la Batalionul 12 de Aviație din Fort Belvoir, statul Virginia.
Armata a refuzat inițial să o identifice pe Lobach, o decizie neobișnuită despre care a spus că a fost luată la cererea familiei.
Dar sâmbătă, armata a declarat într-un comunicat că familia lui Lobach a fost de acord ca numele ei să fie făcut public.
‘Ea a fost o stea strălucitoare în viețile noastre’, a transmis familia femeii într-un comunicat, menționând că a lucrat ca avocat al victimelor agresiunii sexuale și că plănuia să devină medic după încheierea serviciului militar. ‘Nimeni nu avea vise mai mari și nimeni nu a muncit mai mult decât ea pentru a-și atinge obiectivele’, a adăugat familia.
Armata i-a identificat anterior pe ceilalți doi militari aflați în elicopter și care au pierit în accidentul de miercuri ca fiind sergentul Ryan Austin O’Hara, în vârstă de 28 de ani, și ofițerul Andrew Loyd Eaves, în vârstă de 39 de ani.
Numele celor 60 de pasageri și patru membri ai echipajului care au murit în avionul civil nu au fost publicate oficial, deși mulți au fost identificați prin intermediul familiilor și al rețelelor sociale.
Echipele de intervenție se pregătesc să scoată resturile aeronavei din fluviul Potomac începând de duminică. Patruzeci și două de cadavre au fost recuperate până acum, a declarat sâmbătă departamentul de pompieri din Washington, D.C..
Anchetatorii se concentrează pe discrepanțele privind altitudinea celor două aparate de zbor și pe vizibilitate
Între timp, anchetatorii de la Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) au anunțat că sunt deja în posesia tuturor datelor de zbor de la compania American Airlines, dar au doar date preliminare de la turnul de control și nicio informație de la elicopter. Datele de zbor de la ‘cutia neagră’ a elicopterului sunt supuse decontaminării și ar trebui să fie disponibile luni, potrivit UPI.
Odată ce investigatorii vor descărca și analiza toate datele din cele trei surse, ei vor putea să refacă cu precizie traseele de zbor și altitudinea fiecărei aeronave în momentul coliziunii.
Datele disponibile de la avionul de linie arată că acesta se afla la o altitudine de 91 de metri în momentul coliziunii, însă datele turnului de control diferă, plasând avionul comercial la o altitudine de 61 de metri, potrivit unor informații preliminare.
Pe de altă parte, datele de urmărire a zborului din momentele dinaintea coliziunii fatale par să arate că elicopterul Black Hawk zbura cu circa 30 de metri mai sus decât altitudinea permisă și că s-ar fi îndepărtat de ruta prestabilită de-a lungul malului de est al fluviului Potomac.
‘Pe baza datelor pe care le-am putut vedea, cred că este o evaluare corectă’, a declarat Ian Petchenik, purtător de cuvânt al FlightRadar24, o companie de urmărire a zborurilor.
Însă Petchenik a avertizat totodată că datele de urmărire a traseului Black Hawk sunt imperfecte, deoarece elicopterul militar trimitea un semnal Mode S, care transmite date de bază despre altitudine și identificarea aeronavei, în timp ce zborul American Airlines transmitea un semnal ADS-B, care oferă mult mai multe informații controlului traficului aerian.
‘Asta este treaba noastră, să ne dăm seama’, a răspuns Todd Inman, membru al consiliului NTSB, reporterilor, când a fost întrebat cum ar putea fi explicate discrepanțele.
Inman a mai declarat, la briefingul de presă de sâmbătă, că un zbor de antrenament al unui elicopter Black Hawk include, de obicei, utilizarea de ochelari de vedere pe timp de noapte.
‘Nu știm în acest moment dacă ochelarii de vedere pe timp de noapte au fost de fapt purtați și nici cum era poziționat’ elicopterul, a declarat el.
‘O investigație ulterioară ar trebui să ne permită să aflăm dacă acest lucru s-a întâmplat și ce factor a contribuit la accident’, a adăugat Inman.
Datele confirmă că controlorul de trafic aerian a alertat elicopterul despre prezența aeronavei civile cu aproximativ două minute înainte de coliziune.
Cu o secundă înainte de impact, echipajul de la bordul aeronavei American Airlines a avut o ‘reacție verbală’, potrivit înregistratorului de voce din cabină, iar datele de zbor arată că piloții avionului comercial par să fi ridicat unghiul de înclinare chiar înainte de impactul cu elicopterul Black Hawk, au spus oficialii.
Inman a precizat că o transmisie radio automată care a transmis alerta ‘trafic, trafic, trafic’, s-a auzit pe înregistratorul de voce și apoi s-a auzit impactul coliziunii înainte de întreruperea înregistrării.
Sursa: AGERPRES
Citiți principiile noastre de moderare aici!