‘Din punctul meu de vedere este foarte clar și nu este un subiect de mare conversație, întrucât tratatele au fost semnate în 1977. Canalul a trecut în mâinile (statului) Panama, care continuă să opereze această cale navigabilă vitală și va continua să o facă’, a declarat Arsenio Dominguez, de naționalitate panamez, aflat la conducerea acestei organizații subordonată ONU.
Donald Trump a declarat în mai multe rânduri că dorește să ia înapoi Canalul Panama, construit de SUA și inaugurat în 1914, dacă prețul taxelor pentru navele americane nu este redus.
Trump a criticat săptămâna trecută acordul încheiat în 1977 de către președintele de la acea vreme Jimmy Carter, care a dus la transferul controlului asupra canalului către statul Panama în 1999.
‘Eficacitatea și eficiența cu care țara continuă să exploateze’ această infrastructură ‘au fost demonstrate și vor continua să fie’, a asigurat Arsenio Dominguez, chestionat de AFP în marja unui briefing la sediul IMO de la Londra.
Subiectul nu este însă de competența organizației, a remarcat el.
Întrebat cu privire la apropiata revenire a lui Donald Trump la Casa Albă, Dominguez a asigurat că va lucra cu ‘oricine trebuie să lucreze’, adăugând că organizația va continua să avanseze în problemele sale prioritare în 2025.
În aceeași conferință de presă, Arsenio Dominguez a avertizat asupra riscurilor puse de ‘flota fantomă’ în materie de securitate ‘pentru marinari și pentru mediu’, referindu-se la navele angajate în operațiuni ilegale, utilizate în special de Rusia în scopul ocolirii sancțiunilor privind exportul de petrol, adeseori în condiții precare și al căror număr a crescut de la începutul războiului în Ucraina.
Prioritatea IMO este retragerea din oceane a navelor care nu respectă standardele de navigație, a declarat secretarul general al organizației.
Sursa: AGERPRES
Citiți principiile noastre de moderare aici!