Grupul celor şapte naţiuni elaborează un mecanism complicat de plafonare a preţului obţinut de petrolul rusesc, în încercarea de a strânge şuruburile asupra maşinăriei de război a lui Vladimir Putin în Ucraina. Însă, având în vedere poziţia fiscală robustă a Moscovei, naţiunea îşi poate permite să reducă producţia zilnică de ţiţei cu 5 milioane de barili fără a afecta excesiv economia, au scris analiştii JPMorgan, inclusiv Natasha Kaneva, într-o notă adresată clienţilor.
Pentru o mare parte din restul lumii, însă, rezultatele ar putea fi dezastruoase. O reducere de 3 milioane de barili a livrărilor zilnice ar împinge preţul de referinţă al ţiţeiului de la Londra la 190 de dolari, în timp ce cel mai rău scenariu de 5 milioane ar putea însemna un ţiţei “stratosferic” de 380 de dolari, au scris analiştii.
“Riscul cel mai evident şi probabil în cazul unui plafon de preţ este că Rusia ar putea alege să nu participe şi, în schimb, să se răzbune prin reducerea exporturilor”, au scris analiştii. “Este probabil că guvernul ar putea riposta prin reducerea producţiei ca o modalitate de a provoca durere Occidentului. Stricarea pieţei globale a petrolului este de partea Rusiei”.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XNumai așa se pot calma plimbatorii de cazane.în prostia lor nu realizează ca ei sunt principala cauza a încălzirii globale.câtă căldură produce toba câtă motorul etc .Ăsta se împrăștie în mediu.Apoi gazele cu efect de sera apoi asfaltările tot pt cei cu cotețe plimbatoare.Despre necesitatea sau urgenta plimbărilor nu are rost,sunt care se duc și la buda cu mașina. Iată o creștere involuntara ( aproape nimeni nu ar vrea-o) dar foarte necesara.
-
Sa apelezi la conștiința omului (care conștiința, așa ceva nu mai exista de mult) sa nu facă drumuri inutile nu are rost.În tembelism ul lui circula ,și cand ar putea sa nu o facă. Ca doar plătește impoziteee !!!Apelul la constiinta-relevanță nulă.După aceea mai se lauda ca-i și iubitor de natura și mediu.
-
Nu uita de avioanele de linie, care consuma combustibil cat un cartier intreg si polueaza la fel. Poluarea nu vine doar de la masinile unora ci din mult mai multe surse, dar, e frumos si politically correct sa fii “verde” astazi. Sa ne gandim si cum este cu masinile electrice, pretul lor foarte ridicat, inclusiv a bateriilor, care, pe langa faptul dovedit deja ca nu rezista multa vreme la drum (trebuie sa faci calcule precise unde si cum incarci, sa nu ramai in pana prostului), nu au nici o durata de viata prea lunga, reciclarea greoaie a acumulatorilor acestora, energia pe care o pui in masina electrica de cele mai multe ori provine din surse neregenerabile, poluante chiar, etc. Bicicleta da, insa ce faci iarna? Si cum transporti produsele la nivel industrial cu bicicleta?
-
Perfecta dreptate, dar sa nu uitam de rachetele cosmice, balistice, de toate razele de acțiune, si lista ar putea continua
-
-
Plimbatorii de cazane sunt egali cu 0. Poluarea si încălzirea globală nu vin de la autoturismele personale ci de la industrie care foloseste petrol pa greu. In caz ca pretul petrolului creste cat zice articolul, cazanele vor fi ultima noastra problema
-
la noi , masina nu mai este o necesitate, este doar pt pozat pe facebook, teribilism, comoditate…. am o cunostinta care isi duce copii la scoala cu masina-200 metri de la usa lui pana la usa scoli-, chiar e pt necesitate????cinci persoane traiesc dintr-un salar, dar el duce copii cu masina la scoala de vis-a-vis de el(copii sunt perfect normali, nu au handicap).
Se pare că ne-am autosancționat defapt…