Acesta va intra în circulaţie în primele luni ale anului viitor.
Togg şi-a lansat producţia în masă luna trecută, iar vânzările primului său model, SUV-ul de pe segmentul C, urmează să înceapă la sfârşitul primului trimestru al anului viitor. Acesta va fi primul SUV electric produs în Europa continentală de un constructor nontradiţional.
„Togg va avea un preţ care va concura cu cel al autovehiculelor din clasa sa. Toate precomenzile vor începe să fie preluate din februarie 2023“, a declarat Gürcan Karakaş.
Potrivit acestuia, Togg este un proiect ce implică investiţii de 3,5 miliarde de euro în decurs de 15 ani. Brandul ţinteşte o producţie de 1 milion de autovehicule pe cinci segmente până în 2030.
Între timp, constructorul auto german BMW a anunţat că va adăuga o linie de asamblare de baterii fabricii sale de autovehicule electrice aflate în construcţie în Debreţin, Ungaria, investiţiile acestuia în proiect urmând să atingă 800 miliarde de forinţi (2 miliarde de euro), scrie Daily News Hungary.
BMW urmează să-şi producă modelele Neue Klasse în Debreţin începând cu 2025. Construcţia noii uzine va crea 500 de locuri de muncă pe lângă cele 1.000 anunţate anterior, guvernul maghiar susţinând investiţia cu un grant de 13,5 miliarde de forinţi.
Ministrul maghiar al afacerilor externe şi comerţului Péter Szijjártó a salutat vestea că BMW îşi va construi prima platformă completă pentru modele electrice în fabrica din estul Ungariei şi chiar va produce baterii pentru acestea acolo.
Tot în Ungaria, SUV-ul compact EQB a fost lansat la fabrica Mercedes-Benz din Kecskemet în 2021, acesta fiind primul vehicul pur electric din Ungaria.
Mercedes anunţa la sfârşitul anului 2020 că va investi 50 miliarde de forinţi pentru a adăuga autovehicule electrice liniilor de producţie deţinute în Ungaria.
De asemenea, în acest an, divizia ungară a constructorului auto german Audi anunţa că va investi 120 miliarde de forinţi (320,2 milioane de dolari) pentru accelerarea producţiei de motoare electrice la fabrica deţinută în vestul Ungariei.
Noile motoare vor intra în producţie din 2025, adăugând 500 de locuri de muncă în cadrul uzinei, despre care Audi susţine că este cea mai mare unitate de producţie de motoare din lume.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XToti marii producători auto, germani, hop, se opresc si investesc la 2 pași de noi, in Ungaria. Pai, neamțul nostru ce naiba păzește, de ce nu-i aduce acilea, la noi?
-
Pentru că nu are ce oferii.
-
Can investitorii au văzut ce președinte si guvern Romania are acum, au ales Ungaria… Chiar și chinezi de la CATL au investit 6 miliarzi de Euro pentru o fabrica în Debrecen.
Oameni au pus incompetenta la putere, au primit exact ce ei au vrut. -
In comuna „merge si asa!“, „a furat dar a si facut“, „daca a furat si nu l-a prins, e baiat destept!“ &Co…, Nu vine nici dracu!
-
Nemtii investesc acolo unde sunt conditii mai atractive incepand cu infrastructura (autostrazi etc). Nu au treaba cu “neamtul nostru” asa cum nici regele neamt Ferdinand I al Romaniei nu e ezitat sa lupte impotriva nemtilor si aliatilor lor austro-ungari de partea Antantei pentru crearea Romaniei Mari fapt ce cf. wikipedia a avut ca efect “excluderea sa din Casa Regală de Hohenzollern de către împăratul Wilhelm al II-lea al Germaniei”. Asta in timp ce romani neaosi gen Antonescu s-au dovedit mai slugarnici fata de Hitler si nemti, punand in pericol pana si recuperarea Ardealului de Nord realizata tot datorita unui rege neamt care in ceasul al XII (rusii au invadat deja nord-estul Romaniei) a intors Romania contra nemtilor.