Proiectul, susţinut de grupul activist SumOfUs, a obţinut mai puţin de 8% din voturi la reuniunea anuală a companiei, grupul precizând la finalul întâlnirii că votul nu a fost surprinzător, iar compania a răspuns măsurii spunând că este „inutilă” şi „redundantă”.
SumOfUs a presat gigantul din industria fast-food să pună renunţe la folosirea paielor de plastic, din cauza impactului pe care acestea îl au asupra mediului şi a vieţii sălbatice, grupul organizând o petiţie online pe această temă, care a atras aproape 500.000 de semnături.
Propunerea, prezentată de un mic acţionar şi publicată într-o notă transmisă către reglementatorul pieţei americane de capital (SEC) în aprilie, a susţinut că McDonald s s-ar putea confrunta cu o reacţie a consumatorilor din motive de mediu.
Activiştii au cerut firmei să prezinte un raport privind eforturile de găsire a alternativelor pentru paietele din plastic şi să evalueze riscurile comerciale asociate cu continuarea utilizării acestora.
„Sperăm că McDonald s va continua să abordeze în mod serios această problemă şi aşteptăm cu nerăbdare să raporteze un calendar pentru instituirea acestor reforme importante”, a spus Sondhya Gupta, coordonator principal al ONG-ului SumOfUs.
La sfârşitul lunii martie, lanţul de restaurante McDonald`s a anunţat că va renunţa la paiele din plastic în cele 1.300 de unităţi din Marea Britanie şi că va începe să testeze paie din hârtie în mai multe locaţii începând cu luna mai.
CEO-ul McDonald`s în Marea Britanie, Paul Pomroy, a declarat pentru Sky News că „clienţii ne-au spus că nu vor să mai primească paie de plastic şi că ar trebui să le dăm doar atunci când ne cer ei, aşa că noi am aplicat această idee”.
Peste 8,5 miliarde de paie de plastic de unică folosinţă sunt utilizate în Marea Britanie în fiecare an.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!