Autoritatea Britanică pentru Aviație Civilă (CAA) a declarat că operatorul turistic a „încetat tranzacționarea iar efectele sunt imediate”. De asemenea, a declanșat cea mai mare repatriere pe timp de pace, vizând aducerea acasă a a peste 150.000 de turiști britanici.
Peter Fankhauser, directorul executiv al lui Thomas Cook, a declarat că prăbușirea firmei a fost o „problemă pe care o regretă profund”.
Fankhauser și-a cerut scuze pentru „milioane de clienți și miile de angajați” ai firmei.
Eșecul operatorului turistic pune 22.000 de locuri de muncă în pericol la nivel mondial, inclusiv 9.000 în Marea Britanie.
Corespondentul de transport al BBC, Tom Burridge, a declarat că 16.000 turişti sunt aşteptaţi să revină luni. Autoritățile speră să obțină cel puțin 14.000 de persoane acasă pe zboruri închiriate.
Guvernul a plătit 45 de avioane pentru a aduce clienții acasă și vor zbura 64 de rute în cursul zilei de luni. Dimensiunea flotei o va face temporar a cincea cea mai mare companie aeriană din Marea Britanie. Operatorii, inclusiv EasyJet și Virgin, au furnizat unele aeronave, cu avioane care provin chiar şi din Malaezia.
Prim-ministrul Boris Johnson s-a angajat să îi ajute pe turişti, fără probleme, dar a pus la îndoială faptul că directorii companiei au fost încurajați în mod corespunzător să „rezolve aceste probleme”.
„Este o situație foarte dificilă și, evident, gândurile noastre sunt la clienții lui Thomas Cook, la agenții de turism, care acum se pot confrunta cu dificultatea de a ajunge acasă”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!