Cel mai mare producător de hidrocarburi din Europa Occidentală, Norvegia şi-a propus să îşi reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 50%-55% până în 2030, în cooperare cu Uniunea Europeană, cu care este strâns asociată, fără a fi însă o ţară membră. Până în 2050, emisiile de gaze cu efect de seră ar urma să fie reduse cu 90%-95%.
“Schimbările climatice provocate au consecinţe grave pentru oameni, animale şi natură în întreaga lume. Norvegia vrea să îşi aducă aportul pentru a combate aceste modificări climatice”, a declarat premierul norvegian Erna Solberg.
Printre măsurile prezentate, Guvernul de la Oslo propune să impună, începând din 2022, un criteriu de “emisii zero” pentru achiziţiile publice de autoturisme şi camionete. La fel pentru procedurile de licitaţie pentru legăturile de feribot, începând din 2023, şi pentru autobuzele urbane, începând din 2025.
De asemenea, autorităţile de la Oslo vor să promoveze utilizarea de biocarburanţi şi să tripleze taxa de carbon până în 2030, pentru a o majora de la 590 de coroane (57 de euro) în prezent la 2.000 de coroane în 2030.
O astfel de majorare ar trebui să contribuie la încurajarea captării şi stocării de CO2, o tehnologie în care Norvegia a făcut investiţii importante, în special pentru stocarea dioxidului de carbon.
Automobilele electrice au reprezentat peste jumătate (54,3%) dintre autoturismele înmatriculate anul trecut în Norvegia. De asemenea, Norvegia este un pionier în domeniul transportului “cu emisii zero”, un sector care este alimentat aproape în totalitate cu energie electrică verde produsă în hidrocentrale.
Cu toate acestea, Guvernul norvegian este deseori acuzat de ipocrizie, deoarece continuă să atribuie licenţe de explorare petrolieră, în special în Marea Barents. În luna decembrie a anului trecut, Curtea Supremă din Norvegia a respins o solicitare formulată de Greenpeace şi un alt ONG de mediu, care au solicitat anularea licenţelor de explorare petrolieră în zona Arctică, pe motiv că sunt anticonstituţionale în contrare cu angajamentele asumate în cadrul Acordului de la Paris.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
XHei, e vorba de automobile electrice pentru achizitiile publice…astia nu-si bat joc de cetateni cum face rromanica cu ai sai politicieni…
-
Dar cine alege politicienii aceia? Nu voi? Vin extratereștrii?🐒🐒? Cine?
Mai bine vorbești cu cei apropiați și vezi care cum votează.-
👏👍👍👍
-
Asta in cazul in care mai esti atat de naiv sa crezi ca nu cine numara decide ci aia care voteaza ca fraierii.
-
Problema e ca nu prea se vorbeste despre cum se obtine energia prin care se incarca acele automobile electrice si nici cat de grea este reciclarea bateriilor acestora
-
Ii doare in cot. SDa dea bine la declaratii!
si ? o sa fie si avioane si vapoare electrice???/
-
O sa fie barci cu vele – fix ca a lui Greta Thunberg. De ochii lumii. (si, apoi la fel ca ea si tot staff-ul, o sa zboare inapoi…si nu pe aripi de cocor.)
Praf in ochi.