Clipul arată o fetiţă care aleargă, în timp ce tatăl ei explică faptul că ea este, fără îndoială, fanul numărul unu al atletei americane Sydney McLaughlin-Levrone, marea favorită a probei de 400 m garduri.
El îi cere lui Gemini, modelul de inteligenţă artificială generativă al companiei Google, să redacteze o scrisoare:
“Gemini, ajut-o pe fiica mea să scrie o scrisoare în care să îi spună lui Sydney că reprezintă o mare inspiraţie pentru ea. Şi nu uita să menţionezi că fiica mea intenţionează să îi doboare recordul mondial într-o bună zi”.
Comentariile nu au întârziat să apară pe reţelele de socializare din partea unor telespectatori uluiţi de ideea că copiii sunt încurajaţi să folosească inteligenţa artificială pentru a scrie o scrisoare către vedetele lor preferate.
“Este exact ceea ce nu vrem ca oamenii să facă cu inteligenţa artificială. Niciodată”, a reacţionat Shelly Palmer, profesor de studii în masss-media la Universitatea Syracuse din Statele Unite.
“Tatăl din videoclip nu îşi încurajează fiica să înveţe să se exprime. În loc să o îndrume să îşi folosească propriile cuvinte şi să comunice într-un mod autentic, el o învaţă să se bazeze pe AI pentru această abilitate umană esenţială”, a continuat profesorul american într-un mesaj pe blog.
De la lansarea ChatGPT (OpenAI), giganţii din industria noilor tehnologii au implementat rapid aplicaţii care pot genera text, imagini şi alte conţinuturi de înaltă calitate printr-o simplă solicitare formulată în limbajul cotidian.
Avântul acestei tehnologii îi entuziasmează pe numeroşi utilizatori. Dar îi şi enervează pe mulţi profesionişti, inclusiv pe profesori, care se tem că învăţarea anumitor abilităţi esenţiale va fi periclitată, precum şi pe artişti, care acuză companiile tehnologice că le folosesc creaţiile fără permisiunea lor pentru a-şi antrena modelele de inteligenţă artificială.
“Este greu de imaginat o metodă de inspiraţie mai puţin sinceră decât să îi ceri unui AI să îi spună cuiva cât de mult te inspiră”, a comentat Anthony Ha, redactorul-şef al site-ului specializat TechCrunch.
“Dacă acest lucru s-ar întâmpla în viaţa reală, Sydney ar sfârşi prin a primi o grămadă uriaşă de scrisori aproape identice”, a adăugat el.
Reprezentanţii Google nu au dat curs deocamdată solicitării primite din partea AFP pentru a face declaraţii pe această temă.
Pe YouTube, comentariile afişate sub videoclipul promoţional au fost dezactivate.
În luna mai, Apple şi-a cerut scuze după ce o reclamă la noul său iPad Pro, ce prezenta tot felul de obiecte simbolizând creativitatea umană care erau strivite şi înlocuite de noua tabletă, a stârnit furia multor artişti.
Sursa: AGERPRES
Citiți principiile noastre de moderare aici!