Municipalitatea locală doreşte să încurajeze mersul pe jos, deplasările cu bicicleta şi folosirea transportului public, a declarat viceprimarul David Belliard pentru postul radiofonic Franceinfo. Noua limită de viteză ar putea contribui şi la reducerea poluării, a zgomotului şi a numărului accidentelor grave, a mai spus oficialul francez.
„Aceasta nu este o măsură adoptată împotriva maşinilor”, a precizat David Belliard.
Limita de 30 km/h se aplica deja pentru aproximativ 60% din zona Parisului, dar ea acoperă de acum suprafaţa întregului oraş. Totuşi, câteva artere rutiere majore, precum Bulevardul Champs Elysees, vor fi exceptate de la această regulă, iar limita de viteză va rămâne în cazul lor fixată la 50 km/h.
„Vrem să limităm (vehiculele) doar pentru călătoriile esenţiale”, a mai spus David Belliard.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, care a câştigat în 2020 un al doilea mandat de şase ani, a construit mai mulţi kilometri de piste noi pentru biciclete, a interzis maşinile vechi cu motoare diesel şi a transformat cheiurile Senei în spaţii exclusiv pietonale. De asemenea, ea doreşte să reducă spaţiile de parcare din oraş, încercând să limiteze astfel traficul rutier în capitala Franţei.
Reprezentanţii Municipalităţii pariziene au spus că poliţiştii locali vor fi mai îngăduitori în ceea ce priveşte respectarea noii limite de viteză în următoarele câteva săptămâni. Şi alte oraşe din Franţa, precum Bordeaux, Strasbourg şi Toulouse, au adoptat limita de viteză de 30 de kilometri pe oră.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
XEu zic să ne întoarcem la căruțe și diligențe..
Și, la naiba cu betonul si asfaltul ăsta nenorocit…!!!
Eu zic sa lasăm strazile și șoselele din pământ și piatră: nu mai trebuie canalizare, nu mai trebuie utilaje si materiale speciale pt reparatii, etc. , TOTUL ESTE NATURAL, BIO ȘI F. IEFTIN…!!!
Da’ ce zic eu…? Hai sa renunțăm cu totul la modernismele poluante și să ne-ntoarcem cu 500 de ani în urmă…!
Am avut initial o alta parere despre francezi……………….!
Asa incepe sclavagismul !
-
Pai?