Cele două companii sunt blocate de luni de zile într-o dispută legată de deteriorarea vopselei şi a protecţiei împotriva fulgerelor de pe avioanele de cursă lungă, despre care Airbus a recunoscut că are nevoie de atenţie, insistând în acelaşi timp că siguranţa nu este afectată.
Qatar Airways a ripostat cu primele imagini oficiale ale avioanelor reţinute la sol de către autoritatea sa naţională de reglementare, în încercarea de a menţine atenţia asupra problemelor tehnice, după ce Airbus a acuzat compania aeriană că a pus la cale această dispută pentru a obţine compensaţii.
Disputa a dus la blocarea la sol a 21 de avioane din cele 53 de A350 operate de Qatar Airways. De asemenea, a determinat Qatar Airways să excludă Airbus dintr-un contract de mai multe miliarde de dolari pentru înlocuirea a aproape trei duzini de avioane cargo, care ar putea fi preluat de Boeing şi care ar putea contribui la consolidarea legăturilor cu Washingtonul.
Qatar Airways face presiuni pentru o compensaţie de 618 milioane de dolari plus 4 milioane de dolari pe zi şi a oprit luarea de noi livrări de A350. Airbus a declarat că va contesta cererea.
În videoclipul publicat pe YouTube, Qatar Airways a arătat defecte pe suprafaţa unora dintre avioanele A350 reţinute la sol de autoritatea de reglementare a ţării.
Airbus nu a făcut niciun comentariu imediat cu privire la acest videoclip. Compania a declarat că nu există “nicio bază rezonabilă sau raţională” pentru aceste reţineri la sol, care nu s-au mai întâmplat în altă parte.
Videoclipul a arătat zone cu vopsea decojită sau lipsă, fisuri şi deteriorări ale protecţiei anti-fulger, precum şi ceea ce compania aeriană a descris ca fiind fibră de carbon expusă la umiditate şi la lumina ultravioletă, potenţial dăunătoare.
Investigaţia a arătat că cel puţin alte cinci companii aeriene au raportat probleme cu vopseaua sau cu învelişul A350 începând din 2016.
În schimb, Airbus susţine că a furnizat informaţiile relevante şi a concluzionat că nu există niciun risc de navigabilitate, o opinie împărtăşită de autoritatea europeană de reglementare aeriană.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XSe pare ca ar fi e frauda din partea Qatar Airways care a refusat ca avioanele sa fi revopsit gratis si in loc a vrut de la Airbus compensatii uriase (4 milioane de Euro pe zi) cand suntem inca in pandemia si o mare parte din avioanele nu zboara de loc….