Cercetarea, publicată în Journal of Public Policy & Marketing, constată că sărbătorile care îndeplinesc trei condiţii – adunarea socială, mâncatul sau băutul şi marcarea intenţionată a unui eveniment pozitiv de viaţă – vor creşte sprijinul social perceput de o persoană.
Sprijinul social perceput, conform cercetărilor anterioare, este credinţa că avem o reţea socială care ne va fi alături în cazul unor evenimente de viaţă viitoare negative. Această convingere este asociată cu rezultatele în materie de sănătate şi bunăstare, inclusiv creşterea duratei de viaţă şi scăderea anxietăţii şi a depresiei.
„Multe sărbători din această perioadă a anului includ două dintre cele trei condiţii – mâncarea şi băutura în timp ce oamenii se adună împreună”, a declarat Kelley Gullo Wight, profesoară asistentă la Indiana University Kelley School of Business şi coautoare a studiului.
Focus pe pozitiv
„Adăugarea celei de-a treia condiţii, făcând un efort intenţionat pentru a recunoaşte realizările pozitive ale celorlalţi, este esenţială. De exemplu, faceţi-vă timp să felicitaţi pe cineva pentru că a fost acceptat la universitatea pe care a ales-o în primul rând, sau pentru un proiect de lucru care a mers bine, sau pentru o nouă ofertă de muncă. Acest lucru va maximiza beneficiile pentru bunăstarea dumneavoastră şi a tuturor participanţilor la acea petrecere de sărbători”, a adăugat experta.
Wight şi coautorii săi, printre care se numără profesorii Danielle Brick de la Universitatea din Connecticut şi James Bettman, Tanya Chartrand şi Gavan Fitzsimons de la Universitatea Duke, au folosit experimente comportamentale pentru a chestiona mii de participanţi pe parcursul mai multor ani.
Şi întâlnirile online sunt benefice
Cercetarea a arătat că, chiar dacă adunările sunt virtuale, dacă toată lumea are mâncare şi băutură (indiferent dacă este sănătoasă sau indulgentă) şi sărbătoresc evenimente pozitive, acest lucru creşte, de asemenea, sprijinul social perceput de o persoană, iar aceasta poate primi aceleaşi beneficii de bunăstare de pe urma lor.
Acest lucru are implicaţii şi pentru managerii de marketing sau pentru oricine doreşte să strângă fonduri pentru o cauză bună.
Suntem mai darnici de sărbători
„Am descoperit că, atunci când oamenii se simt susţinuţi social după o sărbătoare, sunt mai „prosociali” şi mai dispuşi să se ofere voluntari sau să doneze pentru o cauză”, a declarat Danielle Brick, profesoară asistentă de Marketing la Universitatea din Connecticut şi coautoare a studiului, adăugând: „Acesta ar fi un moment bun pentru organizaţiile non-profit să comercializeze campanii de donaţii, în perioada în care mulţi oameni sărbătoresc evenimente pozitive din viaţa lor, cum ar fi sărbătorile sau absolvirile”.
Cercetătorii notează că sărbătorile care sporesc sprijinul social perceput pot fi deosebite de benefice dacă se celebrează în locurile care deservesc populaţii mai expuse riscului de singurătate şi izolare, cum ar fi azilurile de bătrâni sau centrele comunitare.
SURSA: MEDIAFAX