Singapore, care duce o luptă împotriva folosirii automobilelor în oraș, a decis să investească sume importante în transportul în comun și să controleze numărul șoferilor autorizați să circule în spațiul limitat de care dispune acest stat insular prin impunerea unei taxe (licenţă COE) de 31.000 de euro pe vehicul, scrie AFP, citat de Agerpres.
A impune fiecărui șofer un “drept de a circula”, care crește costul unei berline de gamă medie la peste 50.000 de euro, s-a dovedit o măsură foarte eficientă în acest oraș-stat din Asia de Sud-Est. Circulația din Singapore a devenit relativ fluidă în comparație cu cea din alte metropole din regiune, precum Jakarta și Manilla, unde ambuteiajele sunt uriașe.
Impunerea taxei COE a fost posibilă în această țară deoarece populația sa este obișnuită cu o legislație foarte strictă. Companiile mass-media sunt puternic controlate de stat și infracțiunile sunt sever pedepsite, inclusiv fapte care dau dovadă mai degrabă de lipsă de politețe, precum aruncarea unei hârtii pe jos și realizarea unui desen în graffiti pe fațada unei clădiri.
În prezent, cumpărarea unei licențe costă aproape 50.000 de dolari Singapore (31.000 de euro), fapt care ridică prețul de cumpărare al unui automobil Toyota Corolla la 114.000 de dolari Singapore (72.000 de euro).
Mașinile pot să ajungă să coste chiar și mai mult de atât, în măsura în care prețul pentru COE variază în funcție de cerere. Astfel, în 2013, licența a atins un nivel maxim de 95.000 de dolari Singapore (60.000 de euro), ridicând prețul aceluiași model de vehicul la 159.000 de dolari Singapore (100.000 de euro) — aproximativ de șase ori mai scump decât prețul din Statele Unite.
Licența este valabilă doi ani, după care trebuie să fie reînnoită. Altfel, mașina va fi scoasă din circulație.
În pofida costului foarte mare pentru o mașină, mulți locuitori din această țară, în care trăiesc numeroși milionari și expatriați foarte bogați, au cel puțin un automobil. Aproximativ 600.000 de vehicule private se află în circulație în arhipelag — un număr ridicat pentru o rețea rutieră limitată.
Sursa: Agerpres
Citiți principiile noastre de moderare aici!