Întreprinderile situate de-a lungul Rinului sau care depind de acesta pentru a transporta sau a primi bunuri avertizează că au fost nevoite să îşi restrângă activităţile şi să reducă drastic încărcăturile, şi sunt acum pe punctul de a fi nevoite să închidă o parte din producţie dacă navele de marfă nu vor mai avea acces la fluviu.
Nivelurile sale periculos de scăzute amintesc de seceta care l-a închis timp de aproximativ şase luni în 2018. Autoritatea pentru căi navigabile şi transport maritim din Köln a declarat că “nivelurile neobişnuit de scăzute” pentru această perioadă a anului înseamnă că barjele au fost nevoite să îşi reducă încărcătura “pentru a putea naviga pe râu”. Acest lucru creşte preţurile şi reduce viteza cu care pot fi transportate mărfurile, potrivit CNN.
O preocupare majoră, în timp ce Germania se pregăteşte pentru o iarnă de raţionalizare a energiei din cauza reducerii cu 80% a fluxurilor de gaz din Rusia, este efectul de antrenare pe care reducerea traficului fluvial l-ar putea avea asupra producţiei de energie.
Uniper, cel mai mare distribuitor de gaz rusesc din Germania, care a avut nevoie deja recent de un ajutor de salvare de mai multe miliarde de euro din partea guvernului german pentru a nu se prăbuşi, a avertizat asupra unei posibile “performanţe neregulate” în următoarea lună la Staudinger-5, centrala sa electrică pe cărbune de 510 megawaţi, situată la est de Frankfurt – un afluent important al Rinului – din cauza întreruperii livrărilor de cărbune de-a lungul râului.
Deoarece cererea de cărbune a crescut, ministrul german al economiei, Robert Habeck, a decis să repună în funcţiune centralele electrice pe cărbune, care fuseseră anterior scoase din funcţiune, dar care sunt considerate acum o soluţie temporară pentru a ajuta Germania să se debaraseze de gazul rusesc.
Pentru a avea o imagine de ansamblu a situaţiei din Germania, în Köln, cel mai mare oraş de pe Rin, unele zone ale râului au fost reduse la un simplu firicel. Joi, nivelul general era de 1,03 metri, iar experţii au declarat că există puţine şanse de schimbare în următoarele săptămâni şi că nivelul ar putea scădea şi mai mult din cauza lipsei de precipitaţii.
Potrivit operaţiunilor de drenaj ale oraşului Köln, navele care doresc să navigheze pe râu au o înălţime totală admisă de 111 centimetri plus nivelul apei de 103 cm – cu alte cuvinte, doar 2,14 metri sub chila lor. Orice navă mai adâncă de atât riscă să rămână blocată, au avertizat ei, adăugând că căpitanii poartă singura responsabilitate pentru manevrarea în siguranţă a navelor lor.
Potrivit lui Christian Lorenz, de la Ports and Freight Traffic din Köln, o mare parte din traficul de marfă şi-a redus deja încărcătura la jumătate pentru a fi suficient de uşoară pentru a călători în siguranţă.
Există planuri pentru construirea de barje şi nave de mică înălţime, precum şi pentru adâncirea Rinului şi o mai bună prognoză a nivelului apei ca urmare a crizei din 2018, dar aceste măsuri întârzie să se realizeze.
Rinul, care se întinde pe o distanţă de aproximativ 760 de mile, de la Alpii elveţieni până la Marea Nordului, este al doilea fluviu ca mărime din Europa Centrală şi de Vest, după Dunăre. Cea mai mare parte din cele aproape 200 de milioane de tone de mărfuri transportate pe râurile germane, de la cărbune la piese auto, de la alimente la produse chimice, este transportată pe Rin.
SURSA: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!