Japonia. Însă, pentru angajaţii acestui aeroport care deserveşte regiunea Kansai din vestul Japoniei, în care se află metropolele Osaka şi Kyoto, această performanţă nu este una excepţională.
„Ne limităm la respectarea procedurilor şi regulilor şi facem ceea ce avem de făcut”, a explicat pentru AFP Tsuyoshi Habuta, supraveghetor la CKTS, una dintre companiile de manipulare a bagajelor din aeroport.
Nu este nevoie de instruire specială pentru Habuta şi echipele sale, care gestionează zilnic peste 3.000 de bagaje.
„Predăm obiectele fragile, cărucioarele, plăcile de surf şi schiurile direct pasagerilor”, a explicat el.
Bagajele sunt plasate pe banda rulantă „în termen de 15 minute de la sosirea avionului pentru a reduce stresul clienţilor”, a precizat el.
Aeroportul Internaţional din Kansai, unul dintre cele mai frecventate din Japonia, a fost desemnat în luna aprilie cel mai bun aeroport din lume în ceea ce priveşte livrarea bagajelor de către organismul de evaluare a aeroporturilor cu sediul în Regatul Unit, Skytrax.
„Toată lumea de la aeroportul din Kansai este mândră de acest lucru”, a declarat pentru AFP Benoît Rulleau, codirector general al aeroportului.
Puţine legături
Chiar dacă este mai uşor să se obţină acest rezultat într-un aeroport precum cel din Kansai, care primeşte relativ puţini pasageri în tranzit, desemnarea sa reflectă totuşi devotamentul incredibil al personalului aeroportului, a indicat acesta.
Numărul bagajelor pierdute sau întârziate a scăzut considerabil în lume în ultimul deceniu datorită tehnologiei, susţine Nicole Hogg, responsabilă pentru bagaje la Sita, un furnizor de servicii IT pentru transportul aerian, cu sediul la Geneva.
„Dacă ne raportăm la numărul de pasageri, 6,9 bagaje direcţionate greşit (la 1.000 de pasageri) este o cifră foarte mică”, a declarat Hogg pentru AFP.
Cu zece ani în urmă, numărul de bagaje pierdute la 1.000 de pasageri era unul cu două cifre, a adăugat ea, lăudând investiţiile industriei în tehnologie, care au permis aceste progrese.
Aeroportul din Kansai şi-a reluat recent nivelul de activitate de dinaintea pandemiei de COVID, cu 25 de milioane de pasageri internaţionali pe an.
Se preconizează că acesta va putea primi până la 40 de milioane de pasageri anual, conform lui Rulleau, după o renovare în vederea Expoziţiei Universale, care va avea loc la Osaka în 2025.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XNici la aeroportul Arad nu s-a pierdut nici un bagaj !