eria de reclame cunoscută de toată lumea sub numele de “nişte ţărani”, după celebra sintagmă folosită în spoturile realizate de Papaya Advertising pentru Cava D oro, a fost desemnată, prin premiul primit, drept cea mai creativă şi mai eficientă campanie a anului 2008. Pentru marele premiu au mai fost nominalizate campania realizată de Leo Burnett & Target pentru brandul Petrom, care a avut sloganul “Pentru că România va creşte prin bun simţ şi responsabilitate” (“Common Sense and Responsability”) şi campania “Rocky” realizată tot de Papaya Advertising pentru CEC Bank.
Cea mai de succes agenţie a ediţiei de anul acesta a fost Papaya Advertising, care a adunat şase premii, inclusiv trofeul Effie. Campania “O picătură de stil în viaţa ta” (“A Drop of Style in Your Life”) a mai fost premiată cu Gold Effie la categoria Băuturi alcoolice (Alcoholic Beverages) şi în secţiunea specială David vs. Goliath. Agenţia Papaya Advertising a mai câştigat Gold Effie pentru campania “Rocky” realizată pentru CEC Bank, la categoria Servicii financiare (Financial services) şi pentru campania “How about Teflon” realizată pentru brandul Savana Teflon iar la categoria “Renaissance” a obţinut premiul Bronze Effie cu aceaşi campanie pentru CEC Bank. Papaya Advertising a reprezentat o adevărată surpriză pentru toată lumea nu doar pentru faptul că a reuşit să adune aceste premii ci mai ales pentru faptul că această performanţă a venit încă de la prima participare la Effie România. ” Este prima dată când participăm la Effie. La premiul Grand Effie chiar nu ne aşteptam”, a declarat Robert Tiderle, General Manager Papaya Advertising, când a primit marele premiu.
Leo Burnett & Target – 4 trofee, iar Graffiti BBDO şi Next Advertising – câte 3 premii
În topul celor mai premiate agenţii la Effie 2009 se mai înscriu: Leo Burnett & Target cu patru trofee iar Graffiti BBDO şi Next Advertising cu câte trei.
Agenţia Leo Burnett & Target a câştigat două premii Gold Effie, dintre care unul la categoria destinată produselor noi introduse pe piaţă – New product or service introduction – pentru campania Doncafe Mixes Launch (care a avut sloganul “E greu să găseşti un mix bun”) destinată brandului Doncafe Mixes iar celălalt Gold Effie a fost obţinut pentru campania Common Sense and responsability, realizată pentru Petrom, la secţiunea Corporate reputation, image & identity. La categoria care s-a ocupat de produsele nealimentare, Non food products, agenţia Leo Burnett & Target a câştigat Silver Effie pentru campania “Chef de primăvară” (Spring Mood), realizată brandului Bonux 2 în 1 Natura. Campania “Common Sense and Responsability” realizată de Leo Burnett & Target pentru brandul Petrom, care a fost nominalizată pentru Grand Effie a câştigat premiul Bronze Effie la categoria Corporate reputation, image & identity.
Agenţia de publicitate Graffiti BBDO a obţinut şi ea o performanţă, câştigând trei premii din trei nominalizări. Astfel, la categoria destinată produselor alimentare ( Food Products I) agenţia a câştigat premiul Silver Effie pentru campania Sibiu Country (care promovează mesajul: “Pate Sibiu, marcă românească de tradiţie”), realizată brandului Pate Sibiu. Agenţia a mai câştigat Silver Effie la categoria destinată dulciurilor (Food Products II) pentru campania “Urban Arena”, care a fost realizată pentru Snickers. La categoria Durables a existat un singur nominalizat din trei campanii înscrise, care a şi câştigat Silver Effie şi anume Graffiti BBDO pentru campania făcută brandului Dacia Sandero care s-a numit “Play”.
La competiţia Effie România 2009, printre câştigători s-au mai aflat următoarele agenţii: Propaganda, Publicis, Lowe& Partners, GMP Advertising, Scala JWT, CAP, Proximity, Grey România, Odyssey Communication şi Brands & Bears.
La cea de-a şasea ediţie a festivalului Effie România au fost înscrise 70 de campanii de către 26 de agenţii şi companii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!