Aşa văd majoritatea oamenilor starurile de pe Broadway sau din întreaga lume. Mulţi nu ştiu însă că în spatele fiecărui star stă o echipă întreagă de oameni care se asigură ca acesta să arate aşa cum trebuie şi când trebuie. Noi însă vedem doar rezultatul muncii unor stylişti, esteticieni, designeri sau a unor consultanţi de nutriţie.
Mai nou, celebrităţile au devenit brand-uri. Acestea nu se dau niciodată în lături atunci când vine vorba de a face publicitate unui produs, care trebuie însă să se ridice la anumite standarde. Un bun exemplu în acest sens este starul lui Real Madrid, David Beckham, pe care marea majoritate a oamenilor de pe glob îl cunosc.
Este clar că David Beckham ca brand este total diferit de bărbatul Beckham, primul există în mintea fanilor iar al doilea pe terenul de fotbal. David şi-a scos pe piaţă chiar un parfum ce îi poartă numele şi care a fost cumpărat, indiferent de preţ, de milioane de oameni din întreaga lume. O altă vedetă, ce şi-a creat propriul brand este Madonna. De când apărut în lumina reflectoarelor şi până acum, cântăreaţa a reuşit să adune sute de mii de fani. Sunt milioane de fete în lume care îi imită stilul Madonnei de a se îmbracă sau chiar şi coafura acesteia.
Jennifer Lopez, senzuala cântăreaţă de origine portoricană, a devenit şi ea un brand însă de când a apărut în top, aceasta şi-a schimbat stilul. Cântăreaţa şi-a schimbat numele din Jennifer Lopez în J.Lo în încercarea de a fi mai aproape de lumea „de jos”. Dar aceasta nu e singura. Se ştie că şi cântăreţi ca Madonna, Tom Jones sau Prince „s-au reinventat”, şi-au schimbat stilul de a se îmbrăca şi gusturile, tocmai pentru a rămâne în topuri. În afaceri, ca şi în cultură, multe brand-uri au fost create de inventatorii lor. Cel mai bun exemplu în acest sens sunt The Beatles sau Oasis.
Pentru ca oamenii să nu le uite multe celebrităţi au ales pe lângă scenă să mai facă ceva cu care să „intre” în casele oamenilor. Actori ca Antonio Banderas sau Celine Dion şi-au lansat şi ele propriile linii de parfumuri care au avut un succes greu de imaginat.
Ideea este că tot timpul celebrităţile vor funcţiona ca brand-uri şi brand-urile ca celebrităţile. Oricând de mult am încerca să le înţelegem însă nu vom putea face asta niciodată.
Alexandra Kohler
Citiți principiile noastre de moderare aici!