În acest context, pentru a ţine pasul, 80% dintre ei vânează reducerile şi promoţiile în cumpărăturile zilnice şi peste 50% au cheltuit mai puţin pe articolele vestimentare. Totodată, 36% au amânat
cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată (precum un autovehicul), 18% au amânat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amânat schimbarea job-ului, în timp ce 14% încă se mai
gândesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil.
„Studiul Ipsos ne-a arătat în ce măsură au fost afectate comportamentele de consum şi capacitatea de economisire ale românilor în ultima perioadă. Cu toate că se confruntă cu dificultăţi, românii
sunt destul de reticenţi în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicaţie. Mai mult de 40% dintre aceştia se lasă ghidaţi de instinct sau de
memorie atunci când îşi doresc să economisească. De aceea, este important să venim în sprijinul lor şi să oferim informaţii accesibile şi practice care să îi ajute să fie mai sănătoşi din punct de
vedere financiar. Un exemplu în acest sens este platforma Cât ai spune Leu care se adresează tuturor celor care vor să îşi organizeze mai bine bugetul”, a declarat Wenka Booij, Director Ad-Interim
Marketing, Comunicare şi Sustenabilitate, ING Bank România.
Impredictibilitatea financiară din ultimul timp i-a determinat pe români să fie mai precauţi când vine vorba de consum, în special la următoarele categorii: utilităţi, cumpărături zilnice,
cumpărături de îmbrăcăminte, ieşit în oraş şi renovarea locuinţei. În privinţa cumpărăturilor de haine, peste jumătate dintre respondenţi încearcă să reducă costurile. Nici frecvenţa activităţilor
de relaxare nu a rămas la fel, 50% dintre ei limitând ieşitul în oraş. 44% dintre români dau mai puţini bani pe îngrijirea personală, iar 43% au fost nevoiţi să facă mai puţin sport sau să
micşoreze bugetul pentru hobby-uri. Creşterea preţurilor la bunurile de consum zilnic a afectat majoritatea românilor. Prin urmare, mai mult de 30% se orientează către mărci mai ieftine şi 22%
consumă mai puţin decât o făceau înainte.
Preţurile la utilităţi reprezintă o îngrijorare pentru majoritatea românilor, astfel că jumătate dintre aceştia au renunţat la propriul confort şi au scăzut temperatura în locuinţe în anotimpul
rece, în speranţa unor facturi mai mici la căldură. 7 din 10 români au încercat să reducă costul facturilor, folosind mai puţin aparatura electronică. În acelaşi timp, 38% dintre participanţii la
studiu au amânat renovarea casei, iar 23% încă se mai gândesc legat de achiziţia unei noi locuinţe.
Sursa: Mediafax
Trimite articolul
XSuper. Acum toti parazitii stiu cat pot ridica preturile. Sunt minunate statisticile astea in folosul “conducerii”.
In alte tari ar vedea o problema care trebuie rezolvata, la noi este o oportunitate.
Probabil careva parazit se intreba cu cat poate ridica preturile fara sa iasa scandal public.
totodata 8 din 10 merg la cumparaturi pana in capatul strazii cu masina sa le arate la fraeri ca nu sunt saraki