Conform agenției naționale de presă Agerpres, reprezentanţii celei mai mari organizaţii a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării consideră că acordul privind aderarea României la Schengen doar aerian şi maritim este „praf în ochi” şi cer Guvernului să îşi intensifice acţiunile pentru a obţine şi aderarea cu frontierele terestre tot în 2024, amintind că economia şi societatea românească „sunt profund afectate de cozile de la graniţe”.
„Ceea ce a obţinut România din negocierile cu Austria este doar praf în ochi, poate nici atât. Traficul aerian şi naval este infim în România, în comparaţie cu cel terestru, fie că vorbim de persoane, fie că este vorba de mărfuri. Controale în aeroporturi oricum vor exista pentru documente, în timp ce la frontierele terestre vor continua să existe cozile kilometrice. De exemplu, ieri după-amiază (miercuri – n.r.) la frontiera cu Ungaria era coadă de patru kilometri de camioane, iar la autoturisme se aştepta câteva ore pentru ieşirea din ţară. Societatea şi economia sunt profund afectate de cozile de la graniţe. Ca organizaţie reprezentativă a ramurii transporturilor de mărfuri, suntem foarte dezamăgiţi de acest acord şi cerem intensificarea acţiunilor şi negocierilor pentru a se obţine o dată concretă pentru aderarea în 2024 şi cu frontierele terestre”, a declarat pentru Agerpres Dorin Pop, vicepreședintele APTE 2002.
Acesta spune că dacă granițele terestre nu trec și ele la Schengen, anul 2024 fva fi unul „foarte greu” pentru transportatori.
„Nu putem anticipa un an mai bun, dimpotrivă, unul mult mai greu, pentru că vor creşte taxele de drum în toată Europa, asigurările de mărfuri şi camioane s-au scumpit, la fel şi poliţele RCA. Toate aceste costuri se vor vedea în cele din urmă şi în preţurile de la raft”, a spus Pop.
Asociația Patronală a Transportatorilor „Europa 2002” are sediul în Arad și reprezintă circa 2.200 de ocmpanii din domeniul transporturilor de mărfuri. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat, miercuri, că a ajuns la un acord politic împreună cu ministerele omoloage din Austria şi Bulgaria privind extinderea spaţiului Schengen cu România şi Bulgaria la frontierele aeriene şi maritime începând cu luna martie 2024.
Trimite articolul
XCand Conducatorii se comporta ca niste slugi in cadrul UE unde ar trebui sa fie toti egali asta primim… firimituri. Si unii mai au tupeu sa fie mandrii.
-
Cu asemenea Guvernanti, un Prim Ministru cãrãtor de Puscã la un Terorist, Presedintele Camerei Deputatilor Hot cu Fratele in DE si Franta…..credeti cã vom obtine mai Mult…..întreb ptr 16 milioane de Fraieri
nu-i praf , e nisip deja
-
Ungurii dau ritmul la Nadlac. Când vor lucra pe 4 benzi când n-au chef lucra pe doua și când merg la masa lucra pe una. Acolo e problema și nimeni nu se ia de ei. Fiindcă sunt susținuți 100% de șefii de la Budapesta.
-
Nu vedeti, practic in fiecare zi, cohortele de imigranti clandestini, opriti la Nadlac ? Daca nu ar intra acestia in Romania, plus tigarile netimbrate din Ucraina si drogurile din America de sud, nu ar trebui controale. Autoritatile romane sunt cele care nu sunt cointeresate de Schengenul real, naluand masuri pentru starpirea acestor ilegalitati.
-
Asa vorbesti de parca ai lucra acolo…
-
-
În sfârșit, unul care știe cum stau lucrurile…
-
Ungurii sunt in schenghen! Lucra cum vor muschii lor! Adica ce treaba au ei cu cei din afara! Sa stea la coada sau …. viszo! Poate Putin ….. unifica europa de est…. din nou! Si putem circula liber spre ….. Lacul Baikal!
-
In primul rand ce treaba au ungurii cu intrarea Romaniei in Schengen? nu ei se opun si nici nu s-au opus vreodata, ar trebui sa stea la coada austriecii si “crema” UE care ne-au tot bagat bete in roate de cand conform înțelegerii inițiale la nivelul UE și în spiritul Tratatului de la Maastricht, Romania si Bulgaria trebuiau să fie primite în zona Schengen în luna martie 2011… iar la Lacul Baikal poti circula liber si acum daca te tin bojocii.
Buna ziua, tot ne plângem de toate , dar când putem schimba ,majoritatea nu face nimic.
Hai sa mergem la vot și să cităm cu un partid din extrema dreapta…cu toții. Nu e sănătos, dar e o lecție pt cei de la guvern și UE, că să vadă că ne-am saturat de “profesionalismul” lor. Sunt necesare măsuri radicale că sa schimbam lucrurile
Altfel rămânem tot la nivelul că ne plângem și nu schimbam nimic