Oradea. Pasagerii unei curse charter din Egipt și călătorii care au plecat sâmbătă seara spre București au folosit noul terminal al Aeroportului Oradea.
Cu întârzierile la cele patru proiecte derulate de aeroport, gradul de absorbție pentru fondurile europene a fost de 91%, diferența urmând să fie plătită de CJ Bihor. „Având în vedere perioada scurtă de implementare, proiectul începând în iunie 2023, gradul de absorbție a fondurilor europene este foarte bun”, a declarat Ionuț Boldan, managerul de proiect.
Reprezentanții aerogării au spus că toate proiectele de la aeroport sunt finalizate: extinderea pistei cu 420 de metri, extinderea terminalului de pasageri și montarea unui gard perimetral inteligent, plus dotarea cu echipamente performante.
Noul terminal a fost proiectat inclusiv cu zone care să deservească fluxul Schengen, plus o parcare de 320 de locuri. Costurile pentru parcare sunt: 8 lei/oră, 50 lei/zi sau 100 de lei/7 zile.
Investiția la terminal este de aproape 200 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro.
Legat de zboruri, în prezent de la Oradea există o singură cursă regulată, Tarom, spre București, plus chartere spre zone de vacanță. Din iunie ar urma să intre și cursele LOT Polish Airways spre Varșovia, iar din toamnă cele de la HiSky și Animawings. „Purtăm discuții să atragem operatori pentru alte curse”, a dat asigurări managerul aeroportului.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XAeroportul International Arad, cu ce se mai lauda ? Ce se intampla cu marile venituri aduse de aceasta institutie, condusa de un management numit politic ?
Asta in timp ce aeroportul din Arad…………”doarme”
-
Dorm dar pe banii nostri !Trebuie sa fim si noi “intelegatori” cu “lingaii ” de partid care trebuie recompensati cu salarii babane.Toti se fac ca nu vad si nu aud ,asa ca poftiti la vot si votati ca de obicei !Dar sa nu va aud ca va plangeti dupa.
…. :)) minim pe economie ți se pare “salariu baban”?.. atunci, îmi pare RAU de tine,poate nu mai plătesc la Leoni sau takata?
Ca sa nu fie numai critici – este evident ca Aeroportul Arad a pierdut startul, datorita perpetuarii de multi ani a “talentelor manageriale” politice, dar si a lipsei totale de initiative realiste din partea CJA. Eu as propune ca, profitand de marile investitii chinezesti din Ungaria, in apropiere de granita (vezi BYD la Seghed), CJA sa ia legatura cu grupuri de investitori din PRC, care ar putea transforma (si utiliza ulteriior) aeroportul ca si aeroport – cargo. Mai ales daca, concomitent. s-ar prelungi legatura CF de la linia Arad – Pecica, ar fi, impreuna cu A1, un aeroport – cargo de succes.
cat costa regia de intretinere acestuia?
de ce la Oradea se poate utiliza aeroportul si la Arad nu?