Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), remis vineri AGERPRES, de la începutul acestui an şi până în prezent au fost desfăşurate 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel naţional, în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanţuri de retail, care activează în România, respectă legislaţia în vigoare.
În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 481 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente şi au oprit definitiv de la comercializare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.
De asemenea, comisarii au decis oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi situate în judeţele: Arad, Prahova, Caraş Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Alba, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa- Năsăud, Ilfov şi municipiul Bucureşti şi propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unităţi.
Pentru un magazin din municipiul Bacău comisarii au decis închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni.
“Nu ştiu cum funcţionează această reţea în celelalte ţări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toţi ceilalţi, dar mai ales pentru noi. De asemenea, nu ştiu dacă, în ţara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume şi fructe mucegăite sau preţurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb şi dacă, după venirea unei autorităţi în control şi aplicarea unor sancţiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeaşi superficialitate şi dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învăţăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancţiune”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Printre cele mai importante nereguli constatate de reprezentanţii Protecţiei Consumatorului s-au numărat: comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită, depozitarea unor produse de panificaţie neambalate, în lăzi cu praf şi impurităţi, folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte, utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate şi folosirea unor cuptoare neigienizate.
Alte nereguli au vizat comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice, comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite, lipsa de la raft a preţurilor produselor, nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.).
Comisarii au mai depistat în timpul controalelor neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat, existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară, lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine, lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produsele, lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română, lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse, lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului, etc.
În luna august a anului trecut, mai multe magazine din reţeaua Lidl au mai fost amendate cu 3,5 milioane de lei, tot din cauza unor nereguli găsite în timpul controalelor efectuate în unităţile, care s-au derulat în luna august.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
Xmancare de cutulica pentru stomacelul hastagienilor.
las ca deschid iara 🙂
-
lidl – o mizerie de magazin
lidl ar trebui interzis. toate locatiile sunt mizerabile. un pret la raft si altul la casa de marcat. marfa putrezita si expirata.despre angajati numai de bine – ca sint romani.
suntem bataia de joc a nemtalaului.
-
Pai si cine lucreaza in magazin? Tu crezi ca neamtul a dispus sa nu se arunce marfa expirata sau sa nu se schimbe pretul actualizat? e pur si simplu neglijenta angajatilor.
-
..Dar de magazinele Profi, ce zici,iti plac? Mai ales de cele din cartiere…
-
Nuuuuuu!
-
-
Oare „nemtalaul“ iti pune mancarea putreda pe raft sau respectabilul tau angajat roman?
-
ala nu se uita si pune ce doar zice seful altfel pleaca acasa si vine altul ce asteapta la usa loc de munca. Clar?
-
Explica-te citet!
-
-
-
Domne ajuta și sa dispară din România Acest gunoi!!!!!!!!
-
Romania ca o prada a strainilor.
-
Genu,
Le-as incide pe toate care nu au personal nemţesc.
-
-
Ai vaga impresie ca cei din Germania le impune jegurilor de romani , ca situatia din acest lant alimentar sa fie la nivelul de mizerie in care e acest lant in RO ?
toate neregulile sunt generate de sefii romani care fac si pe dracu in patru ca sa isi pastreze scaunele , cat mai putine pierderi , nepasare cat casa fatza de client si nesimtire romaneasca pana pe varful Omul
Daca conducerea romaneasca si ar face treaba asa cum ar trebui , fii sigur ca alta ar fi povestea-
Felicitări omule, însfârșit un comentariu făcut cu propriul cap
-
👍👍👍
-
In sfarsit se face ordine si putin mai sus de tarabe si alimentare de cartier….
… 3.000 E de “caciula”; ar fi trebuit macar vreo cinci milioane de E, sa simta si ei putin “scumpirile”.
In sfârșit că s-au ” trezit” cei de la ANPC, că de protectia consumatorului… oare mai exista in Arad ? Ar trebui luate toate supermarketurile la rand , și faceți o vizită și la Supeco din Micalaca zona 300, o să va minunați ce o să găsiți acolo…Noi cei care cumpărăm habar nu avem în ce stare sunt depozitele in care sta marfa, frigiderele mari și congelatoarele mari din cadrul depozitelor, unde poate mizeria “domnește” și împreună cu ea conviețuiesc și rozătoarele, am avut mai multe exemple unde chiar la vitrina de carne din Kaufland se plimba un șoarece și l-au văzut cât de speriat era și exemple cred că sunt multe de acest gen. Întețiți controalele și dați amenzi mari și daca e cazul inchideti-le să înlocuiască mobilierul, vitrinele frigorifice, sa igienizeze depozitele, sa se facă deratizare, dezinsecție, stiu ei bine șefii sau directorii de magazine ce trebuie făcut, dar pina se poate, las că merge și așa, cumpără prostii. Spor la munca ANPC, aloooo Protectia Consumatorului din Arad…..mai existați?
-
asa este,romanii sunt de vina si conducerea magazinului.
La inceput era chiar o mare placere sa faci cumparaturi la Lidl, dar cu timpul, lucrurile au luat o întorsătură din ce in ce mai rea.
Foarte bune controalele ANPC,insa ele nu sunt animate de grija fata de om,ci de dorinta de a aduce mai multi bani la buget,caci daca grija ar fi omul,ar inchide de doua trei ori mai multe unitati. Iar ca stire,nu inteleg de ce nu este publicata lista unitatilor din judetul Arad,daca tot e grija pentru cumarator,sa stie si el,caci asa e un sfert de stire….
Care dintre ele a fost închis? Adresa/zona?!?!?!
Lidl din Romania face mari diferente intre produsele ce le vinde in Germania si ceșe vandute in Romania ata calitativ cat si ca diversificare. De ce? pt romani o fi bun ori ce ? sau de ce?
ori e LIDL peste tot ori e Lidl- pt Romania hotarati-va odata
-
Autogol prietene. Vei observa ca majoritatea perisabilelor,chiar daca nu sunt facute direct in Ro dar sunt cumparate din pietele engros din Ro. Si asta din cauza costurilor de transport. Tu chiar crezi ca o marfa vanduta de Lidl e germana? Pai si Dacia se face la Maroc….
-
nu conteaza fabricantul ci faptul ca in ”JERMANIA” nu se pune asa ceva pe raft sa fie clar. La romani ”merge si asa”
-
Eu am găsit la LIDL somon afumat la cald (probabil că cunoașteți produsul), care avea depășit termenul de valabilitate cu 5 zile!!!
Nu mi-a venit să cred ce văd! Deci este vorba despre pește, nu despre o oarecare conservă sau alt produs….
Și nu era vorba doar despre unul singur, rătăcit printre alte pachete, erau pe raft vreo 7-8 pachete, toate erau la fel!
Noroc că a observat soția, pentru că eu nu mă uit niciodată la termen, pentru că vorbim despre LIDL, nu despre un aprozar oarecare….
Îmi pare rău că nu am făcut poze, am vrut să fac, dar m-am luat după soție, care a spus că degeaba fac poze, că nu rezolv nimic cu ele, că trăim în România și nu pot să schimb nimic, etc….
În fine….ce am învățat din asta este că de acum încolo mă uit la termenul de valabilitate la orice produs și că nu poți să ai încredere în niciun magazin din România, fie că-i vorba de LIDL sau alt aprozar de cartier….
-
Din pacate personalul de la lidl este la fel ca si cel de la aprozar.
Legile in privința consumatorului ar trebui înăsprite tea-am prins cu două nereguli a treia oară te desfințez nu e posibil ca comerciant să urmărești profiturile tale și să pui în pericol sănătatea publică !
-
adevarat,asa ar trebui,o data prins cu nereguli a 2- a oara inchis…
Adevărul e ca sunt prea putini angajați în magazinele Lidl sa poată acoperii toată munca ce trebuie făcută. Ei ” patronii” devin miliardari dar nu angajeaza mai multe persoane.
Lidl și Kaufland, magazine de cartier – cea mai grozavă, poate singura, acțiune a autorităților arădene, ïn folosul arădenilor. am scăpat astfel de “dictatura” marketurilor (dughenelor) fraților români, care ne-ar fi înnebunit cu prețurile (deunăzi, Muscă prezicea, pe placul lui, prețuri astronomice la carnea de porc, și așa s-ar fi întâmplat, cel puțin în Arad, dacă nu erau aceste magazine). cât despre nereguli Lidl, da, sunt convins, și am verificat, vinovate sunt lichelismul și lâncezeala după tipicul valah
daca vad produse expirate in magazin si sun la ANPC credeti ca vine cine afara sa vada despre ce este vorba si sa ia masuri? Aiurea! Nu cred te pune sa faci reclamatie la seful de magazin , reclamatie care e fix pix ca sa zic asa !
-
anul trecut am cumpărat de la Lidl un produs alimentar (mai cumpărasem acel produs și a fost în regulă) al unei firme din România și a fost neconform. am sunat la Lidl și am “raportat” situația. am dat cod de bare, am trimis fotografii. am insistat, iar ei că câr, că mâr. a durat aproape o lună. când au văzut că nu scapă de mine, m-au despăgubit cu un vaucher substanțial. așa se procedează, nu cu anpc
Ați văzut vreun topor care să poată fi folosit fără coadă? Eu nu . Aruncați cozile în foc și veți vedea că se schimba totul . Și la Lidl , și la Petrom ,și la Kaufland , și la aia cu lemnele și la ceilalti nesimțiții . Aruncați cu toporul în capul lui BEEEhaner și veți vedea ca va fi bine pt NOI nu pt ei .