„Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile dorește să clarifice recentele informații apărute în mass-media, conform cărora valoarea exporturilor din industria auto ar fi inferioară importurilor, sugerând astfel o presupusă sub performanță a sectorului. Această interpretare nu reflectă realitatea economică și comercială a industriei auto din România. Cifrele vehiculate în presă aferente exporturilor de 43 miliarde de euro și cele aferente importurilor de 45 miliarde de euro sunt supraevaluate în cifre absolute. Aceste valori nu reflectă structura reală a fluxurilor comerciale specifice industriei auto, incluzând segmente care nu sunt direct relevante pentru evaluarea performanței sectorului. APIA consideră esențială o abordare corectă și documentată a acestor date pentru a evita dezinformarea publicului și a factorilor decizionali. În realitate, în anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ 12 miliarde de euro, în timp ce importurile de autoturisme noi au fost de 3,5 miliarde de euro”, se arată într-un comunicat de presă al asociației profesionale, transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, aceste cifre demonstrează un randament pozitiv al exporturilor față de importuri, ceea ce subliniază competitivitatea industriei auto românești pe piața internațională.
„Chiar și luând în considerare importurile de autoturisme rulate, care au însumat 3,4 miliarde de euro, balanța comercială rămâne favorabilă exportului de autoturisme noi. Totuși, APIA dorește să atragă atenția asupra unui fenomen îngrijorător: importurile de autoturisme rulate care generează pierderi economice semnificative pentru statul român întrucât o mare parte din acestea sunt importate la negru, fără a fi fiscalizate sau fiscalizate necorespunzător. De asemenea este important de menționat că aceste importuri au un impact negativ asupra mediului pentru că au un grad de poluare ridicat”, notează specialiștii APIA.
Astfel, datele oficiale relevă faptul că 64% dintre autoturismele rulate, importate în 2024, sunt mai vechi de zece ani, fiind echipate cu tehnologii depășite, care contribuie la creșterea emisiilor poluante și la scăderea siguranței în trafic.
„Prezența masivă pe piață a acestor autoturisme uzate impune măsuri concrete pentru limitarea efectelor negative generate de acest fenomen. APIA consideră că este necesară introducerea unui impozit general anual pentru autoturisme în funcție de norma de poluare și de anul de fabricație. O astfel de măsură ar contribui la protejarea sănătății publice, la îmbunătățirea siguranței rutiere și la reducerea impactului asupra bugetului de stat, încurajând în același timp achiziția de autoturisme mai noi, mai sigure și cu un nivel de poluare redus”, sunt de părere reprezentanții APIA.
În viziunea producătorilor și importatorilor de autoturisme din România, industria auto autohtonă este una dintre cele mai dinamice și performante din regiune, iar datele economice reflectă acest lucru în mod clar.
Ca atare, APIA respinge ferm ideea că acest sector ar fi neperformant și subliniază necesitatea unui dialog constructiv privind politicile fiscale și de mediu pentru susținerea dezvoltării sustenabile a pieței auto din România.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XTitlul corect: DIN România s-au exportat…
Doar o nuanță…
-
Pai da mai bine la imagine in vremurile astea grele. Sau de ce nu se spune cate facilitati ofera Ro pentru exporturile astea? Daca la cola se dau parte din taxe inapoi, gandeste-te astia cat primesc…