Potrivit Hotnews, proiectul de act normativ transpune în legislația națională o directivă UE care modifică legislația RCA, printre modificări fiind și cea legată de redefinirea tehnică a noțiunii de „vehicul”.
Astfel, trotinetele sau bicicletele electrice care vor avea nevoie de RCA sunt cele care au o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h sau cele care au o masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h.
Măsura este justificată în contextul despăgubirilor victimelor accidentelor de circulație, persoanelor prejudiciate prin accidente de vehicule atunci când vehiculele care produc aceste accidente nu sunt înmatriculabile/înregistrabile, însă sunt utilizate în trafic sau în zone private ce sunt deschise circulației publicului, se arată în nota de fundamentare.
Aceeași sursă menționează: conducătorii de trotinete electrice din România au provocat peste 2.500 de accidente în ultimii 5 ani și primele 6 luni din acest an, cele mai multe fiind în București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Galați, consecințele fiind 20 de morți, 373 de răniți grav și 2.363 de răniți ușor, arată datele Inspectoratului General al Poliției Române.
Sursa: Tion.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!