Potrivit siteului tion.ro bucata de 13 kilometri este „cuiul lui Pepelea”, cel care stă în calea realizării complete a șoselei de mare viteză. Este bucata de drum pentru care trebuie „să te dai jos” de pe autostradă la Margina, pe sensul de mers dinspre Timișoara, și să mergi pe drumul național până la Holdea, unde intri pe o autostradă cu limită de viteză la nivel de drum județean.
„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică. Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Între Holdea și Margina, pe autostrada A1, trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia vara trecută. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat în vara lui 2019 licitația pentru realizarea cunoscutelor tuneluri pentru urși, de pe autostrada Lugoj-Deva, iar valoarea estimată a procedurii de atribuire era de 296.000.000 euro fără TVA.
Contractul cuprinde proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat, fiind prevăzute două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Tunelurile, conform proiectului, trebuie să aibă o lungime de aproximativ 2,13 km, vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.
„Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva. Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Trimite articolul
XDe ce nu aduceti consultanti din Albania de exemplu? Sau Bulgaria? ca stau mai bine ca noi..Pe de alta parte, nici nu avem nevoie de amarata asta de autostrada, aeroportul Ard este pe cai mari si cumpara tot felul de becuri smechere, sa vedem sa zburam. Cine mai are nevoie de autostrada lor? Si daca ma gandesc si mai bine, ne angajam toti la stat si mergem in concedii in strainatate 😉 un an sau doi, dupa care mergem cu totul…
-
Sincer, eu cred ca treaba asta e premeditată.
Nu gasesc logica pt. care se face asta, dar, de§i s-au perindat la Putere cam toate partidele, iar in conducerea CNAIR diverse persoane, totusi TOATE AUTOSTRAZILE continuă sa SE CONSTRUIASCĂ PE PORTIUNI DISPARATE, făra legături între bucăti si,de cele mai multe ori, DE LA COADĂ LA CAP, adică, in loc să se inceapă cu intrările in țară si să continue spre Centrul țării, se face exact pe dos…!!!😲Ba, mai mult, în loc să “se pună toate tunurile” PE AUTOSTRAZILE ÎNCEPUTE DEJA, pt a fi finalizate, noi ne apucăm de TOT FELUL DE BUCĂȚELE DE AUTOSTRAZI, aiurea prin țară… 🤤
Rămân la părerea că treaba cu NICI O AUTOSTRADĂ TERMINATĂ dela un cap la altul, SE FACE PREMEDITAT, CU BUNĂ-ȘTIINȚĂ (nu “din prostie”, cum se încearcă să ne lase să credem…).
Motivul (mobilul “crimei”, cum ar zice un detectiv…) mi-e greu să-l identific, dar ASTA NU EXCLUDE faptul că “crima” (nefinalizarea VOITĂ a autostrăzilor) există! 🤔
296.000.000 euro pentru 13km de autostrada..leviteaza autostrada asta sau ce mama draq costa atata???
-
Tunelurii si zona deluroasa….
-
Alex,cred că nici nu stie pe unde vin tunelurile.
-
si avem vreun functionar in puscarie?
ar trebui vazut cine e vinovat si in puscarii cu coruptii
-
Ar trebui ! Fosta echipă de conducere de la CNAIR în frunte cu fostul ministru cuc!
Inceputa in 2004,autostrada muzeu va fii cea mai scumpa autostrada din lume! Asta datorita impotentei si incompetentei clasei politice. Probleme sunt si in alta parte.
Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Chețani și C.Turzii: constructorul Straco este cvasi-inexistent, iar subcontractorii neplătiți au plecat sau sunt pe cale să o facă!!
Ecoductele acestea pentru animale salbatice trebuiau prevazute de la bun inceput, nu adaugate ulterior cum s-a intamplat. Vedeti cum au prevazut ungurii ecoducte cand treci de Nadlac, autostrada noua si la ei. Cred ca au pus unul la fiecare 5 sau 10 kilometri, desi fauna salbatica din campiile Ungariei e formata din 3 capre si doi iepuri. Cu toate astea s-au gandit….
La noi nu stiu cine proiecteaza autostrazile astea, probabil unii cu capul patrat! Cum puii mei sa nu stii sa pui ecoducte cand avem cea mai bogata fauna salbatica din Europa? Mi-as dori sa-i trag o palma la inginerul ala, dar una asa din fundul gradinii.
Nu era mai simplu să construiască tuneluri prin care să treacă urșii? Fără benzi, trotuare sau ieșiri de urgență! 😉 S-ar fi economisit câteva sute de milioane de Euro…
-
Trebuie sa vezi la fața locului: nivelul autostrazii e mult MAI JOS decât dealul, deci singurele posibilități de a trece CU AUTOSTRADA dealul, sunt, fie “SĂ TAI O FELIE” din deal, fie SĂ STRĂPUNGI DEALUL. (ca autostrada cu panta de 15-20% nu se face).
La varianta “felierii”, ursii nu mai au pe unde traversa, asa ca s-a optat pe varianta STRAPUNGERII, varianta care, cred că e si mai putin costisituare si mai STABILĂ (nu apare riscul destabilizarii terenului!)Toată treaba e că NU STIU CE SE CACĂ ATÂTA PE EI cu o lucrare relativ banală, peste tot in lume. Mai ales ca dealul e mai mult din pământ, NU DIN PIATRA.
Păi atunci, mă gândesc, ce naiba vor face pe Valea Oltului, unde sunt de facut kilometrii intregi în stâncă?!
Să inteleg că autostrada Sibiu-Pitesti va fi, oare gata, in anul 2100?