„Apariţia sezonului rece (…) reprezintă (…) demararea procesului de înlocuire a anvelopelor de vară, cu unele mai potrivite vremii – anvelopele de iarnă. (…) ‘All seasons’, dar nu iarna! Anvelopele de tipul all-seasons nu sunt o variantă fiabilă, întrucât acestea nu sunt asmilate anvelopelor de iarnă, potrivit Registrului Auto Român”, se menţionează în comunicatul InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor redă definiţia formulată de RAR anvelopelor pentru toate anotimpurile: „Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011.”
InfoCons arată că anvelopele legale pentru sezonul rece trebuie să aibă inscripţionate literele „M” (de la „mud” – nămol, în limba engleză) şi „S” (de la „snow” – zăpadă, în limba engleză).
InfoCons aminteşte că legislaţia stabileşte drept obligatorie dotarea automobilului cu anvelope de iarnă, în anumite condiţii:
„Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar in cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate”.
Amenzile pentru şoferii care nu respectă legislaţia în vigoare sunt cuprinse între 9 şi 20 de puncte de amendă, adică între 1.305 şi 2.900 de lei. De asemenea, este posibilă ridicarea certificatul de înmatriculare a maşinii, potrivit comunicatului InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor subliniază că UE a introdus o nouă metodă de etichetare a anvelopelor, cu scopul îndrumării consumatorilor către alegerea unor anvelope de iarnă mai calitative din punct de vedere al siguranţei şi, în acelaşi timp, mai prietenoase cu mediul.
Noua etichetă UE aduce în atenţia consumatorilor: aderenţa anvelopei pe carosabilul ud (aceasta se măsoară pe o scală de la A la E şi oferă informaţii cu privire la gradul mare sau mic la care maşina se va opri pe drumuri ude, în cazul frânării bruşte; zgomotul la rulare (reducerea zgomotului la rulare contribuie la reducerea impactului condusului asupra mediului); impactul asupra consumului de combustibil (alegerea unor anvelope potrivite înseamnă parcurgerea unui număr mai mare de kilometri şi reducerea emisiilor de CO2).
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
XMarea majoritate a anvelopelor de tipul all season au inscripțiile M + S, deci….. conforme.Articolul creează doar confuzie.
-
nu creaza comfuzii…Doar prostii cred in astfel de stiri de rahat
-
CONFUZIE nu comfuzie Mars la scoala elementara
-
Mircea si daca poti fara mana, asa pana,n gat …..
-
-
Întrebarea este una care își caută răspunsul printre mulți conducători auto – care este anvelopa potrivită pentru stilul meu de mers, pentru rulajul pe cate îl fac anual și pentru mașina pe care o dețin? Care sunt, de fapt, diferențele dintre cele două tipuri de anvelope? Iată câteva explicații de bază.
Anvelopele all-season oferă un echilibru optim între beneficiile pe care le promit atât anvelopele de iarnă, cât și cele de vară. Astfel, ele pot fi utilizate pe întreaga perioada a anului, indiferent de vreme și de temperatură.
Totuși, este important de știut care sunt limitările acestora. Anvelopele all-season sunt, în general, destinate șoferilor moderați, care nu fac excese și care au mereu grijă ca manevrele lor să nu fie agresive, la limita aderenței.
Pe timp de vară, o anvelopă all-season oferă un nivel de tracțiune mai slab dacă o comparăm direct cu o anvelopă de vară. Același lucru se întâmplă și pe timp de iarnă, unde anvelopa all-season este pusă în dificultate în orice test de un pneu dedicat pentru iarnă.
Pe zăpadă și gheață, comportamentul este foarte diferit, distanțele de frânare fiind mai mari în cazul anvelopei all-season. De aceea, în cazul în care ninsorile sunt semnificative în zona în care locuiți este recomandat să utilizați anvelope de iarnă. În plus, aceeași recomandare este valabilă și dacă aveți programate călătorii lungi și dese pe timp de iarnă.
O altă recomandare este să nu montați anvelope all-season pe mașini grele, din clasele superioare. Pentru acestea, anvelopele de iarnă dedicate sunt mult mai potrivite.
-
-
Ai perfecta dreptate.
-
Deci cu articolul asta s a furat un anotimp…all season ..toate anotimpurile unseamna fara unul .iarna😀😅
aha, deci toata lumea e proasta, doar noi suntem destepti.
all seasons inseamna pe romaneste primavara, vara, toamna. foarte interesant. de aia NOI suntem pe primul loc in europa, ce zic europa, in lume la orice.
Niste tampiti ce vor ca sa auda lumea de ei.
Adica peste tot in Europa sunt ok so trezit unu acum sa zica ca nu sunt bune.
Si atunci de ce dracu au pe ele inscriptionat munte ploaie soare etc.
As vrea sa ii aud explicatia celui ce a creat confuzia cu articolul asta.
As fi curios daca rar ul considera vreun drum din rrromania la standard occidental…iti iei anvelope noi ca sa dai cu ele in denivelarile si gropile romaniei!rar ul ar trebui sa isidea demisia in bloc pt coruptia care e acolo e rusinos pt rromania!
Anvelopele all season sunt mai eco friendly ca orice pneu de iarna se folosesc aprox 4 ani nu strica nici soseaua nu cresc nici consumul de carburant ca cele de iarna si nici nu produc poluare fonicaca fele de iarna!rar ar trebui desfiintata sunt corupti si dezinformeaza
In societatea romaneasca numarul imbecililor este invariabil mai mare decit estimarea obisnuita.Asa e cazul si cu autorul anonim al articolului,care urmareste sa creeze confuzie,ori poate are vreo firma de vanzare a anvelopelor care nu prea merge…
Iete pleosc! All season inseamna toate anotimpurile inclusiv iarna,iar pe ele sunt inscriptiile M+S (cel putin eu nu am vazut fara).Deci parerea mea este ca aceasta stire nu are fundament solid. Daca ai allseason cu MS sunt bune,clar?
nu mai mintiti lumea !! Ce ziaristii lui peste aveti ??? Numai minciuni postati ???? Sa va fie rusine
ziaristii copy/paste
Vreau sa vad si eu anvelope All Season fara inscriptiile M si S pe ele… asa doar sa vad daca chiar exista asa ceva, ca ma gandesc ca cei de la RAR si ziaristii si-au facut datoria si au gasit asa ceva…
-
Toate all season au M+S . Dau și cei de la RAR din gura sa nu tacă …
-
Am vazut m +s chiar si pe cele de vara…se pare ca nu mai ai voie fara noroi si zapada…normal traim la polul nord
-
pt postaci
daca se scrie clar ca RAR nu le considera bune pt iarna ce tot aveti cu ziaristul? Omul are acceptul celor de la RAR altfel nu scria articolul acesta
Si apoi cred ca normal e sa ai anvelope de iarna si altele pt vara nu All season o inventie a unora ca sa scape de amenzi si sa circule cu ele permanent. Astea-s un fel de nici cal nici magar. Ai bani de masina dar de anvelope de iarna nu. Bravo ! F Bine , face RAR , sa le interzica. Da!
-
Ma latura de om,anvelope all season exista de pe vrema cand nici ma-ta nu exista,ce mortii matii de jeg te bagi tu in seama…tu vorbesti de a avea sau nu bani? Ba ratatule,daca te cauta cineva mai bine,esti plin de rate si de datorii…
-
Nu scrii ca un prost orice tampenie pe care o primesti daca nu te pricepi scrii de altcevanu de all season ma bouleanule
-
Citeste si informeaza-te. Nu le considera de iarna pe cele All Season FARA inscriptiile M si S pe ele. TOATE cele All Season au aceste inscriptii, deci sunt bune si de iarna.
E ca si cum ar fi lege ca nu mai ai voie sa mergi cu papuci pe strada daca acestia nu au talpa (o data ce nu au talpa, nu mai sunt papuci). La fel si aici, o data ce nu au inscriptiile M si S, nu mai sunt All Season. -
I’m good cu all season, au M+S si * pe ele si au aderenta rezonabila daca nu ma duc la munte etc. Oricum noroc cu all season, ca altfel multi ar fi vara cu alea de iarna, tu crezi ca toata lumea le tot schimba si balanseaza de 2 ori pe an?
all season-urile astea is ca si cum ar merge omul la munte să schieze si in loc de clăpari isi ia niste pantofi de iarnă ca sunt mai ieftini.
-
Gresit . Anvelopele all season sunt ca cei care merg la munte dar nu schieaza deci nu își cumpara costum de schi. Dacă mergi prin oraș , pe drumuri scurte naționale unde de regula nu este zăpada , sunt perfecte .
Oricum Michelin all season are aderentă mai buna decat dinala cu “50lei guma de iarna “
Ultima gaselnita a guvernului Catu…..Doamne, dar dobitoci mai sunt!
Ce idiot ascris acest articol
fuie malka si partidul lui de hoti!!
umblati si la cauciucuri , nu va este rusine??
HOPAAAA … Cineva are multe anvelope de un anume fel pentru vanzare . Asa ca schimbam …legea ! Si uite-asa ce era bun pana acum ,nu mai e ! Cu fulgul de zapada de pe anvelopa cum ramane ???
-
Un conducator auto trebuie sa achizitioneze anvelope omologate, in concordanta cu cele inscrise de catre RAR in cartea de identitate a vehiculului si care poarta marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu se recomanda anvelope de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care inaltimea profilului lor este mai mica de 4 mm.
4. Apreciem ca verificarea anvelopelor de catre inspectorii ARR/RAR poate dura cel mult 15 minute, fara a se verifica integral starea tehnica a autovehiculului.
5. Anvelopele denumite comercial anvelope all season sau 4S, ca si cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate daca au marcajul specific anvelopelor de zapada (M+S, M.S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons,
( de care eu nu am auzit…)
SUSTINE
( pe ce baza…sa vad un document stampilat de RAR…!!!!!)
cum ca “Registrul Auto Român (RAR) nu consideră….” ,
iar un “ziarist” scrie un titlu:
“Atenție, șoferi: cauciucurile „all season” nu sunt valabile iarna!”
Tara asta e intr-un mare CACAT pentru ca ANALFABETI FUNCTIONALI ( dovada in randurile de mai sus…) emit pareri in spatiul public…, spatiu in care Ministerul Invatamantului accepta ca peste 40% sunt ANLFABETI FUNCTIONALI….:))))))
Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.
daca nu aveti timp pt a studia legislatia autohtona si nici Directiva 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 va dumireste site-ul RAR:
https://www.rarom.ro/?p=453 ,
acolo puteti citi si INTELEGE EXACT ce inseamna si ce nu inseamna pneu de iarna.
“Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.”
Goana dupa “SENZATIONAL CARE VINDE” prostitueaza pe multi ….!!!!
-
Perfect punctat! Restul e bla-bla…
Bag ceva il ele legi interpretabile. Saptamana trecuta am dat 1400 ron pe 5 amvelope all sezon care nu au inscriptia MS, dar au steluta ( care indica anotimp de iarna) , acuma ce dracu fac, iara le dau jos ca asa vor unii parlamentari? Mai am un mandat cu suspendare pentru ultraj, dar ma jur ca de data asta il bat pe politist cu rotile in cap de ma amendeaza.
-
Fulgul de nea in acel simbol al muntelui inseamna ca anvelopele pot fi folosite si iarna. M+S nu este acceptat in multe tari in sezonul de iarna.
Si din nou aratam lumii ca suntem cei mai idioti de pe planeta…… Idiotilor poate ar trebui sa va preocupati de starea drumurilor si infrastructura de cacao pe care o avem… All wheater inseamna M+S adica match und schnee . S vine de la schnee adica zapada , boilor. Sau vreti iarasi sa scoateti milioane de euro din buzunarele romanilor asa pt un simplu moft de idiotenie cretina ? Tara asta este putrezita din radacini, in veci nu mai faci ceva normal din ea. Asa ca plecati unde vedeti cu ochii. Oriunde va fi de 1000x mai bine ca in cloaca asta de imbecili idioti.
s.. p… imi iau barca si bicicleta
Daca au inscriptia M+S sau fulgul de nea, sunt ok.
Sa nu se faca o confuzie cu anvelopele ALL SEASON “stil american” care au un profil simlar cu cele de vara. In SUA sau Canada, cele ALL WEATHER au profilul similar de ALL SEASON europene.
Probabil sun nemultumiti prprietarii service-urilor de vulcanizare ca nu mai merg iamenii la schim de cauciucuri daca su alkseasons.
Acest articol zici ca e ceva reclama la producatorii de cauciucuri de iarna/vara. LoL. 99% din anvelopele all season au M+S pe ele, asa ca sunt ok, dupa cum scrie chiar in articol. Titlul clar dezinformeaza si panicheaza lumea degeaba…
am fost ieri până la RAR ca sa stiu ce fac cu anvelopele
Răspunsul a fost ceva de genul ”astea-s dispozitiile cu All season va recomand să le respectati ,punct”
O sa iau anvelope de iarnă si pe astea ce le am All Season le folosesc la vară că nu am ce face amenzile sunt f mari. si nu risc .In rest fiecare să facă ce vrea.
Aradon dal afata pe idiotu ce a scris articolul asta
Uite aici adevarul
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/cand-trebuie-schimbate-cauciucurile-de-vara-precizarile-rar-in-cazul-anvelopelor-all-season-folosite-iarna-1697617