În urmă cu șapte luni, Guvernele României și Serbiei au semnat, la Palatul Administrativ din Timișoara, protocolul pentru execuția autostrăzii Timișoara-Moravița (A9).
Drumul de mare viteză va avea o lungime de 73 de kilometri. Pentru Autostrada Timișoara-Moravița au existat 11 variante de traseu, fiind aleasă ruta care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.
Autostrada se află acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate. Conform unui anunț postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), prețul contractului semnat de CNAIR cu firma SEARCH CORPORATION din București, care include studiul de fezabilitate, servicii de consultanță și analize, a fost majorat cu 16,3% față de cel inițial.
Valoarea inițială a contractului, semnat în 4 martie 2020, a fost de 8,7 milioane de lei fără TVA. Prețul a fost majorat acum la 10.155.287 de lei (fără TVA), ceea ce înseamnă aproape 2,5 milioane de euro cu TVA inclus.
Contractul ar fi trebui onorat în doi ani, însă acest lucru nu se va întâmpla, deși este vorba despre documentația pentru un drum care nu atinge nici măcar 100 de kilometri. După predarea de către firma SEARCH CORPORATION a studiului de fezabilitate întârziat, următoarea etapă va fi lansarea licitației pentru proiectare.
Autostrada Timișoara-Moravița (A9) va fi realizată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Sursa: Tion.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!