Clienţii care achiziţionează peşte trebuie să acorde o atenţie sporită aspectului produsului pentru a stabili gradul de prospeţime. Semnele neconformităţii produselor sunt suprafaţa lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, gust şi miros modificate.
„Nu cumpăraţi peşte sau produse din peşte, dacă aveţi suspiciuni privind gradul de prospeţime”, avertizează specialiştii.
Produsele pescăreşti trebuie păstrate la o temperatură optimă, apropiată de punctul de topire al gheţii şi trebuie acoperite cu gheaţă.
„Nu achiziţionaţi produse pescăreşti congelate care au un strat gros de gheaţă ori a căror glazură de gheaţă este discontinuă, netransparentă şi cu un aspect murdar”, mai spun cei de la InfoCons.
Produsele trebuie să aibă etichetă, iar bonul fiscal va fi păstrat pentru a fi folosit în cazul unei reclamaţii.
„Pentru produsele pescăreşti care sunt preparate – fileuri, rondele, trunchiuri de peşte etc., atenţia trebuie îndreptată către culoarea, fermitatea şi mirosul acestora. Produsele pescăreşti preparate care prezintă un miros şi un aspect modificat nu trebuie expuse şi comercializate. Icrele de peşte neprelucrate trebuie să aibă un aspect uniform şi o culoare specific speciei de peşte de la care provin. Produsele pescăreşti afumate trebuie să prezinte un aspect uniform, un gust şi miros de afumat”, precizează InfoCons.
SURSA: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!