Piesa de colecție a fost salvată de la casare de un colecționar, pasionat de tehnică, în cadrul evenimentului organizat de Casa de Licitații A10 by Artmark – Licitația de Eleganță din 27 mai.
Proprietarul, cetățeanul american Brian Hyndman, a cedat aeronava în mod gratuit, sub forma unui contract de sponsorizare, Muzeului Naţional al Aviaţiei Române.
Avionul prezidențial Super One-Eleven, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu a fost adjudecat în luna mai, în cadrul Licitației de Eleganță, pentru 120.000 de euro.
SURSA: TION.RO
Trimite articolul
Xoare asta sub ce licenta a fost construit? ca toate celelalte fabrici cu care se lauda fanii comunismului erau sub licenta altor fabrici de afara…deci nu erau romanii atat de destepti pe cum credem noi
-
Motoarele erau Rolls Royce, iar avionul era construit sub licență engleză
-
cum domnle!? ca noi aveam cele mai bune strunguri din lume! le cumparau nemtii si faceau lame de ras din ele! asa otel bun aveam!
-
Aia din partea lui Honecker da, románii in schimb au achizitionat combine de treierat cereale Fortschritt
-
Cum așa? Importam combine? Nu se lăudau cu “semănătoarea”? Înseamnă că erau bune!!! La fier vechi!
-
-
Cucu, ăsta-i un mit creat de ceaușism, cum că RSR ar fi avut o industrie care putea rivaliza cu a celor mai industrializate țări capitaliste, mit care mai persistă în mintea multora, și-n ziua de azi.
-
-
-
Nu e vorba de licenta. Nu a sustinut nimeni ca e un avion romanesc, ci un avion FABRICAT in Romania. Motoarele cu litenta Rolls erau construite de la 0 in fabricile romanesti ca mai apoi sa fie verificate si aprobate spre montarea pe avioane de catre o echipa de control al calitatii 100% englezeasca angajata de Rolls si platita de noi. Motarele corespundeau standardelor englezesti, altfel nu s-ar fi putut monta. Defapt asa s-a si dus ROMBAC naibii, au construit motoare dar nu le-au mai trecut prin controlul lor si nu le-au putut monta.
Castigul Romaniei cu licentele Rolls, Renault, Citroen, MAN, Zil, Karl Zeiss, ASEA Suedia, Siemens, etc a fost pregatirea inginerilor si experienta de productie. Nu poti avea pretentii de dezvoltare industriala fara o experienta prealabila. Adevarata valoare erau specialistii pregatiti, cu ei trebuie sa ne mandrim. O fabrica o poti construi maine, insa specialistii se pregatesc in zeci de ani.
-
Ion2 … și tot la stadiul din licențe au rămas ceea ce s-au făcut după! Nici o modernizare nici o reînnoire a licenței! Spun din ce știu: licențele ASEA Suedia !Locomotiva care s-a făcut după aceea s-a fabricat pana la închiderea Electroputere! Urmașul ei,Softronic,la fel! Acum au contract cu GreenCargo Suedia pentru locomotive LEMA,cu mici modificări! NU mari !Platforma e aceeași !Cu 6 osii,dar pentru marfă! La Călători e pagubă curata! Sunt locomotive pe 4 osii Siemens, 80T,nu 120 care trag același tonaj cât una cu 6 și nici nu uzează infrastructura ca cele clasice !
Noi am rămas în urmă cu tehnologia pe când ei au evoluat și evoluează!
-
-
Si ce daca s-au facut atatea sub licenta mai cucu ? dar s-au facut, acum cumpara Romania si scobitori din India, legumele se arunca pt ca escrocii cu guler alb aduc in supermagazine doar fructe si legume ,,de plastic,, de import .Ti se pare ca e mai bine asa ?
Extraordinar și dintre miliardarii romani rasariti peste noapte din jaful asupra poporului nu s-a găsit nici măcar unul sa îl cumpere și sa-l doneze muzeului național? Adunati gramezi de bani si scrasnind din dinti ,numai pentru voi.Iată un exemplu de altruism cinste acelui om.Mulțumim America!
-
👏👏👏👍👍👍
PS:Iar Statul Român și Guvernul nu aveau 120 000Eu ca sa salveze AVIONUL???
Bine ca dau sute de milioane pe Contracte cu dedicație, la te miri ce firme-căpușa de apartament care apoi dau lucrile sa le facă altii…!
CUCU (-BAU) a lansat o inepție sub forma unei întrebări idioate, demne de un retardat. ”Mocofan-club” ia dat un răspuns clar și la obiect. Poate mai trebuie adăugat
”The BAC One-Eleven (or BAC-111/BAC 1-11) was an early jet airliner produced by the British Aircraft Corporation (BAC). Originally conceived by Hunting Aircraft as a 30-seat jet, before its merger into BAC in 1960, it was launched as an 80-seat airliner with a British United Airways order on 9 May 1961. The prototype conducted its maiden flight on 20 August 1963, and it was first delivered to its launch customer on 22 January 1965. The 119-seat, stretched 500 series was introduced in 1967. Total production amount to 244, until 1982 in UK and between 1982 and 1989 in Romania where nine Rombac One-Eleven were licence-built by Romaero.”
Mai multe info pe Wikipedia. Ți pentru cei cărora le este străina engleza, găsesc materiale în română
De menâionat faptul că TAROM avea în flotă câteva 1-11 pe trasee naționale (inclusiv București-Arad-București, dar și pe curse internaționale. Exemlu, dacă vroiai să ajungi în SUA, zburai Mucurețti-Frankfurt cu 1-11, Frankfurt-\\\londra cu un 707, iar de acolo la NY cu un 737 … 747 …
Deci domnilor care v-ați aruncat în baltă să scoateți piatra aruncată de către CUCU, dacă nu ați trăit activ înainte de 1990, nu vă erijați în judecători, nu declarați ca politicienii din anii 199 …
”industria românească este o grămadă de rugină, așa că o vindem pe mai nimica și banii ne intră în buzunare.
Ei asta este. Scuze dacă am supărat pe careva.
-
din cate observ eu “ineptia” mea s-a dovedit adevarata, produceam majoritatea lucrurilor cu care ne laudam sub licenta altora…asa ca si tu sau oricine este melancolic cand aude de marile produse romanesti sa stie ca le-am facut strict cu ajutorul experientei si specialistilor straini, nu cu capul nostru.
deci atata timp cat “oare asta sub ce licenta a fost construit? ca toate celelalte fabrici cu care se lauda fanii comunismului erau sub licenta altor fabrici de afara” are un raspuns care confirma faptul ca lucram sub licenta altora nu poate fi considerat ineptie….tovarase
-
De Vlaicu ai auzit, dar de Coandă, ști cine a inventat stiloul, dar de Păsculescu ce a inventat INSULINA, de Ana Aslan de … ? Sunt primele nume ce-mi vin în minte.
Iar tu … nu vrei să termini măcar gimnaziul?
Ști ce a fost IVA (ASTRA), producând UN VAGON MARFĂ / ORÎ și 450 vagoane călători per oră? De strungu ai auzit??? De Tricoul Roșu (fabrica, nu terenul viran), de UTA, fabrica, nu echipa, IMAR âți spune ceva (marea parte a produselor erau exportate) și multe, multe altele.-
450 Vagoane pe ora ?ai febra?
-
Iertare, pe an. Este vorba de vagoane echivalente, adică de complexitate medie. M-a deranjat faptul că anumiți indivizi vorbesc despre lucruri care nu le-au trăit, nu le-au cunoscut …
Mulțam că m-ai atenționat.
-
-
Ce folos?Populi mureau de foame!Exportam tot la fratzii tai rusi.Ne raminea mandria de popor inteligent si inventiv.Si mancai ce o ramas din…..Wilma!
-
Aș mai completa cu faptul că America a fost descoperită de către Decebal și că Hristos a fost român
-
Eroare băiețică.
De Gheorghe Leonida ai auzit??? De faimoasa statuie de pe muntelele Corcovado ???
Deci, pentru incltura ta, Hristos nu a fost romîn, dar un romîn a participat activ și din plin la realizarea uneia dintre ”înfățișările” Sale.
Stai jos și termină-ți clasele primare. -
Asta e super tare :))). Decebal a descoperit America :)) Bag seama, a inotat vitejeste pana acolo :))
-
-
-
interesant cum vine un american in romania sa dea ceva bani din buzunarul lui pe o relicva ca o sa doneze apoi muzeului. hmmmmm……
O scot astia din nou la licitatie.
-
Bunăăăăăăăă
Poanta cu câinele scos la vânzare de stăpân.
Clintul: Latră?
Stăpânul: Cam odată la lună
-Mușcă?
-Nici n-are dinți
-Bun de vânătoare
-Fuge și de șoareci
-De urmă?
-Nu mai are miros
De ce-l vinzi?
Până acum s-a întors de 9 ori acasă
MULTUMIM, DOMNULE !
Bravii nostri bogatasi de carton si fara bun simt, il dadeau si pe acesta vreunei firme tiganesti sa il taie si il vindeau la fier vechi ca pe marile combinate, ca flota, ca fabricile si uzine care au scos tara din datoria cu care a fost stransa de Banca Mondiala pt ca nu eram un popor umil si umilit .