Luna viitoare ar urma să aibă loc o întâlnire între reprezentanții Primăriei Oradea și ai companiei Bolt, cea care a adus serviciul de mobilitate cu trotinetele electrice, pentru introducerea unor măsuri suplimentare de organizare. Potrivit www.bihon.ro, un set de propuneri, printre care și înființarea de stații de parcare la limita zonelor roșii sau suprataxarea celor care nu respectă regulamentele de trafic sau de folosire a trotinetelor, a fost trimis companiei spre studiu.
„În măsura în care aceste obiective pot fi atinse prin măsurile propuse de municipalitate, sau prin orice alte măsuri pe care Bolt le poate propune și care aduc aceleași rezultate, vom continua să susținem acest serviciu în Oradea, înțelegându-i utilitatea. Cu toate acestea, fără un minimum de măsuri, serviciul aduce mai multe deservicii orașului, iar în aceste condiții nu va mai fi susținut. Așteptăm disponibilitatea Bolt pentru a discuta măsurile prezentate mai sus sau alte astfel de măsuri, pentru a continua prestarea serviciului în condiții de siguranță și minimă civilizație”, transmite city managerul Mihai Jurca.
Incidente amuzante sau periculoase
Faptul că recent, o trotinetă electrică a fost cățărată într-un copac, pe bulevardul Decebal, nu face decât să confirme că Oradea e pe cale să devină o junglă în privința acestui serviciu. Să ne amintim că şi la Arad s-au aruncat trotinete în Mureş, deci facem parte din acelaşi „club”. De la intrarea Bolt în peisajul local, şi arădenii, şi orădenii s-au putut mira de diferite situații, amuzante sau periculoase în egală măsură: trei pasageri pe o trotinetă sau nerespectarea regulilor și indicatoarelor rutiere de către trotinetiștii aflați pe carosabil.
Dacă la Arad nu s-a pus preţ pe astfel de incidente, la Oradea, Primăria ia atitudine, inițiind negocieri cu cei de la Bolt, în tentativa de a introduce reglementări suplimentare față de regulamentele firmei, „pentru a păstra serviciul de trotinete electrice în Oradea, dar într-o formă care să nu creeze mai multe dezavantaje decât avantaje”, declară Mihai Jurca, citat de www.bihon.ro.
Reprezentantul municipalității orădene afirmă că problemele iscate de introducerea trotinetelor Bolt în oraș sunt evidente și că le-a constatat inclusiv personal. „Am luat de câteva ori trotineta electrică de-a lungul orașului ca să văd cum funcționează și ce se poate îmbunătăți. Am constatat că aglomerările de trotinete electrice în locuri nepotrivite, de exemplu acolo unde trotuarele sunt foarte înguste, apar mai ales la limitele zonelor roșii. Amenda pentru intrarea în acele perimetre este de 150 lei și chiar dacă ar dori să lase altundeva trotineta, clientul nu are variante”, zice Jurca.
Parcări de trotinete
În opinia administratorului public al municipiului Oradea, rezolvarea evidentă este amenajarea unor parcări lângă zonele unde accesul trotinerelor este interzis. „Am încercat niște discuții pe acest subiect, dar răspunsul a fost că politica lor este să poți lăsa trotineta unde vrei și că serviciul funcționează așa în toate orașele, inclusiv în Cluj-Napoca, spre exemplu”, spune Jurca.
Totuși, regulamentul Bolt prevede că adunarea trotinetelor din oraș să se facă zilnic în zori, în intervalul 04:00-06:00, ori asta nu se întâmplă întotdeauna.
Complementar, Jurca afirmă că ar fi utile campanii de informare alături de Poliția locală și rutieră, pentru prezentarea regulilor legale de utilizare a trotinetelor și în contrapartidă, „taxarea suplimentară a utilizatorilor care nu respectă legislația sau regulile de utilizare”.
De altfel, municipalitatea și-a completat aplicația de reclamații cu opțiunea Oradea City Connect, care va ajunge direct la Bolt, prin care cetățenii pot sesiza orice trotinetă abandonată sau lăsată în locuri care creează disconfort.
Propuneri de negociat
Primăria a trimis un set de propuneri concrete către reprezentanții firmei, care au fost invitați în septembrie la Oradea, pentru discuții și negocieri.
Acestea se referă la următoarele aspecte:
– redefinirea zonelor cu restricții, a zonelor marcate cu roșu pe harta Bolt din Oradea. În acest moment există zone cu piste de biciclete care sunt zone roșii și zone de parcuri care nu sunt zone rosii.
– amenajarea de „parcări” de trotinete în cât mai multe zone din oraș, sub forma unor suprafețe dreptunghiuriulare marcate la sol cu vopsea, care ar fi utile și utilizatorului și ordinii din oraș
„De asemenea, am solicitat Bolt ca soluțiile de inteligență artificială pe care le folosesc în platformă să fie aplicate și pentru poza pe care utilizatorul este obligat să o facă trotinetei înainte de a închide sesiunea de utilizare. O astfel de soluție nu ar permite utilizatorului să închidă cursa, dacă parcarea nu ar fi corectă. Pentru a fi eficiente, am solicitat Bolt ca propunerile să fie într-un număr cât mai mare, pentru a avea o parcare la îndemână la o distanță de maximum 50 de metri de zonele unde trotinetele se pot utiliza. Nu am primit o astfel de propunere din partea Bolt”, mai spune Mihai Jurca.
„Acestea sunt propunerile noastre, dar evident suntem deschiși la propuneri suplimentare din partea Bolt Toate datele de trafic ale trotinetelor sunt deținute de Bolt și considerăm că cele mai bune soluții pot veni prin analizarea acestor date”, e concluzia sa.
„În măsura în care aceste obiective pot fi atinse prin măsurile propuse de municipalititate, sau prin orice alte măsuri pe care Bolt le poate propune și care aduc aceleași rezultate, vom continua să susținem acest serviciu în Oradea, înțelegându-i utilitatea. Cu toate acestea, fără un minimum de măsuri, serviciul aduce mai multe deservicii orașului, iar în aceste condiții nu va mai fi susținut. Așteptăm disponibilitatea Bolt pentru a discuta măsurile prezentate mai sus sau alte astfel de măsuri, pentru a continua prestarea serviciului în condiții de siguranță și minimă civilizație”, concluzionează city managerul Jurca, citat de www.bihon.ro.
Trimite articolul
Xla noi e aiureala fiecare trotinetist circula cum il taie bila si lasa troscoleta unde vrea ”muschii ” lui…
-
De accidentele produse de soferii cu permise luate pe spaga nu zici nimic? Cand au aparut trotinetele electrice de 100 lei de pe olx si ai caror posesori reapectau art 72 din oug 195/2002, nimeni nu a scos un sunet! Cum ele poarta un brand si se inchiriaza, cum deschid toti pliscul contra lor!
Probabil ca la Oradea s-a lucrat transparent si Bolt nu poate spune ca ar fi dat ceva parandarat pentru a intra pe piata ; poate c la Arad e alta situatia si administratia nu ia masuri,fiind cu musca pe caciula. Asta ar fi o explicatie care circula prin comuna.
-
Probabil pentru ca scrie BOLT si nu putler, sosoaca, simionov, haur pe ele! Cand au aparut cele de la Myria, Huawei sau orice alt brand, utilizatorii respectau aceleasi reguli de circulatie. La fel si cei cu trotinetele non electrice aparute acum 100 de ani! Art 72 oug 195/2002 merita citit!
jale
În Oradea, nu fac ce vrea mușchii lor , Oradea e oraș nu comună ca aradul, în devenire cătun, cu așa administrator public., luat din pnl și dus în necunoscut, pe un post politic doar și bine plătit, nicidecum administrație ……….
-
Bula, la Oradea tot pnl e! Iar acolo soferii respecta toti participantii la trafic! Problema nu e produsul, ci brand-ul de pe ele plus faptul ca se inchiriaza! Ele circula de ani de zile pe strazi si nimeni nu a comentat nimic niciunde! Cum a aparut una pe care scrie BOLT si nu huawei sau myria sau un alt nume mai putin cunoscut, cum scandalul este cat casa! Art 72 oug 195/2002 nu ar strica sa fie cunoscut si de posesorii de permise luate pe spaga!