Toţi elevii care învaţă într-o altă localitate decât cea de domiciliu au asigurat de la bugetul de stat decontul transportului între localitatea de domiciliu şi şcoală, separat de bursele acordate pentru sprijin socio-economic şi/sau medical sau de bursele acordate pentru performanţă şcolară. Toţi elevii care au nevoie de sprijin din perspectiva socio-economică sau medicală primesc anul acesta burse sociale în valoare de 200 lei/lună, 12 luni/an, adaugă ministrul.
Bursa socială se poate cumula cu bursă de performanţă, cu bursă de merit sau cu bursă de studiu. Conştient de faptul că anumite categorii de elevi se află în situaţii de dezavantaj independent de statutul socio-economic, Ministerul Educaţiei a decis să acorde burse sociale în acelaşi cuantum minim, garantat, de 200 de lei nu doar elevilor proveniţi din familii cu venituri reduse, ci şi altor categorii de copii şi tineri de vârstă şcolară aflaţi în situaţie de risc, indiferent de venitul familiei: tineri cu dizabilităţi sau boli cronice, copii care provin din centrele de plasament, orfanii de unul sau de ambii părinţi. Şi acest tip de sprijin este acordat pe toată durata anului calendaristic.
Ministrul mai adaugă că în anul şcolar 2022-2023 Guvernul a dublat numărul beneficiarilor Programului „Masă caldă” crescând în acelaşi timp cu 50% cuantumul alocat fiecărei mese.
„Prin proiectul Legii România Educată, bugetul anual pentru bursele elevilor se va dubla în raport cu anul 2022 şi va fi de 10 ori mai mare în raport cu anul 2020 (2,7 miliarde de lei anual faţă de 270 milioane de lei în anul 2020)!
Reprezentanţii politicianismului care solicită să primească burse sociale şi toţi elevii proveniţi din familii cu venituri mari sau foarte mari, doar pentru că locuind în proximitatea marilor oraşe învaţă în licee din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara sau Sibiu, solicită ca elevii aflaţi cu adevărat în dificultate să aibă un sprijin material puternic diminuat! Iar cu acest lucru Ministerul Educaţiei NU poate fi de acord!
Bursele sociale, alături de alte măsuri sociale precum acordarea de tichete sociale în valoare de 500 lei acordate tuturor elevilor care au nevoie de sprijin, încurajează egalitatea de şanse. Resursele trebuie astfel dirijate încât să ajungă la cei care au cea mai mare nevoie şi astfel să fie eficiente în reducerea abandonului şcolar şi în asigurarea de condiţii mai bune de participare la educaţie pentru elevii proveniţi din medii socio-economice defavorizate sau din familii defavorizate”, mai adaugă Sorin Cîmpeanu.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!