Situația tragicomică a fost semnalată de unii dintre clienții Hidroelectrica, care au primit câteva dintre facturile pe care compania nu le-a emis anul trecut. Reprezentanții societății au anunțat în 2022 că desfășoară lucrări pentru dezvoltarea platformei de facturare și că acestea ar trebui să fie gata înainte de finalul anului. Termenul a fost însă prelungit de mai multe ori, timp în care cei care folosesc serviciile companiei au putut trimite și accesa numai indexul autocitit.
În februarie 2023, cei de la Hidroelectrica au început să emită și facturile din cursul lui 2022, iar în foarte multe dintre cazuri, acestea au fost emise cu penalități. Mai mult, ceea ce este frapant este că penalitățile au fost calculate pentru intervale de timp în care platforma companiei era indisponibilă pentru clienți, iar facturile nu erau emise.
Situații de acest fel au fost semnalate pe rețelele sociale, dar și de cititorii Tion, care s-au trezit că trebuie să achite penalități pentru perioadele in care nu le erau emise facturi. În cele mai multe dintre cazuri, sumele sunt de ordinul zecilor de bani, însă în funcție de numărul de facturi calculate greșit valorile care ar putea fi încasate de companie sunt surprinzătoare.
Trebuie menționat că implementarea noului sistem informatic de facturare a fost o adevărată provocare pentru compania de stat. Termenul pentru darea în folosință a software-ului a fost prelungit de mai multe ori până când a fost implementat într-un final, la începutul lui 2023.
„Ne bucurăm să vă aducem la cunoștință faptul că Hidroelectrica a implementat cu succes noul sistem informatic de facturare. Acesta integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor.
Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor.
Dorim să reamintim că termenul de plată a facurilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare”, transmit reprezentanții companiei prin intermediul site-ului oficial.
Puteți verifica și dumneavoastră dacă la emiterea facturilor au fost calculate penalizări. Informația este disponibilă pe pagina 2 a facturilor emise de Hidroelectrica.
Sursa: Tion.ro
Trimite articolul
XFake, am primit ieri factura pe luna iulie 2022, emisă în 27 febr. cu termen de plata 10 aprilie, fără penalități cum se spune în articol.
Lucrul cel mai frumos e ca am primit 3 facturi restante noal plătite dar după noul soft restante inclusiv din 2021 asa ca orice este posibil la hidroelectrica
Am primit trei facturi pana acum, nici una cu penalizari. Fake news.