În ultimele luni, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor la Centura de Sud a Timișoarei. A tot avertizat firma Tirrena Scavi că îi anulează contractul dacă nu sporește ritmul de lucru la șoseaua care va ocoli Timișoara, potrivit Tion.ro.
Deși au fost îndepărtate problemele majore, ritmul de lucru pe șantier a fost tot scăzut. Conform contractului inițial, Centura de Sud trebuia finalizată în decembrie 2022. Termenul a fost prelungit apoi cu un an, până în decembrie 2023.
CNAIR a anunțat, miercuri, rezilierea contractului.
„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. La construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale ce derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de trei ani”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri.
CNAIR a reziliat alte două contracte pe care le avea cu firma Tirrena Scavi. Este vorba despre tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești, unde progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
De asemenea, pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat în august 2021.
Citiți principiile noastre de moderare aici!