Asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT, care a câștigat licitația, va proiecta și realiza cei 9 kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, mai exact tronsonul de la Margina la Holdea, unde zilnic se înregistrează cozi kilometrice, scrie Tion.ro.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși.
Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA, adică aproximativ 373 de milioane de euro. Prețul unui kilometru este de aproximativ 64 milioane lei fără TVA, echivalentul a cca. 15 milioane de euro cu TVA inclus.
„UMB este o companie extrem de serioasă, care a terminat lucrările în termenii contractului, uneori chiar înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel și ștacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalți să își îndrepte activitatea”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Durata contractului este de 165 luni, din care 11 luni reprezintă perioada de proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.
Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Vă reamintim că licitația anterioară a fost anulată de către CNAIR în data de 10 martie 2022. Atunci, unica ofertă depusă a aparținut asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cegiz Insaat Sanayi Ve Tikaret AS și a fost considerată neconformă de către CNAIR.
În vara anului 2019 a fost lansată prima licitație pentru secțiunea cu tuneluri pentru urși. Anterior, în 2017, CNAIR a reziliat parțial și unilateral contractul cu asocierea Salini Impregilo – Secol SpA, care întocmise deja proiectul tehnic pentru secțiunea E. Aceasta a fost eliminată din contract și scoasă la licitație separat.
Apoi, compania italiană Salini Impregilo – Secol SpA s-a adresat Curții Internațional de Arbitraj, care i-a dat dreptate. CNAIR a fost obligată să achite daune-interese de peste 230 de milioane de lei, plus cheltuieli de judecată. Abia după ce a ajuns la o înțelegere cu italieni, în toamna anului 2020, CNAIR a putut scoate la licitație acest tronson. Iată că abia după doi ani, CNAIR a reușit să găsească un constructor.
Trimite articolul
X165 de luni inseamna 13 ani si ceva, adica 9 km in 13 ani??
165 de luni inseamna 13 ani si ceva, adica 9 km in 13 ani??
Ma rog, 9 km in 4 ani…
Buna seara.
La prima citire a articolului mi-am spus INCREDIBIL !
Proiectare + executie = 45 de luni. Adica ne va apuca anul 2027.
Apoi mi-am dat seama ca de la inceperea Pasajului din Micalaca au trecut 11 ani. Acum lucrarile au reinceput in forta cu piconarea grinzilor si extragerea barelor de fier. As putea sa spun ca Mesterul Manole s-a apucat serios de treaba.
Ma intreb cine va fi Ana care va fi zidita in Pasaj sau in tunelurile de ursi ?
Ma mai intreb daca se doreste cu adevarat ca aceste lucrari sa fie finalizate ?
Oare specialistii de la drumuri nu au auzit de masiina de sapat tuneluri???? Nu era mai ieftin sa aduca una de la metrou????sau sa puna minerii disponibilizati si platiti sa stea acasa sa sape cu mijloacele lor.
de ce oare nu se contracteaza firme din germania, japonia sau alte state la care pretul ar fi la jumatate: dar de de aici multi smenari vor baga bani seriosi in buzunar: 1 km 15 mil. euro ? dar ce se toarna pe asfalt pe Marte? te doare capul can vezi atata hotie pe fata. astfel de lucrari ar trebui anchetate ca la ce frauda se face … ROMANIA TREZESTE-TE…
Măi m_uiștilor de la CNAIR, 34 de luni, aproape 3 ani, termen de execuție pentru aprox 20km de autostradă? Păi măi cretinilor , Transfăgărășanul a fost construit în 4 ani și e de aproape 8 ori mai lung decât segmentul care nu ați fost în stare să-l terminați la timp…