Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacţia este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est, însă este condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare şi este preconizat a se finaliza în 2024.
Profi este unul din liderii pe segmentul de supermarketuri şi magazine de proximitate în România, cu o reţea de peste 1.650 de magazine. După achiziţionarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă reţea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) şi unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creştere de pe piaţa locală, adăugând peste 1.100 de magazine şi crescând vânzările de peste 3,3 ori.
“Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate. Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri. Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potenţial de creştere din Europa”, a spus Robert Knorr, Managing Partner în cadrul MidEuropa.
Potrivit Mergermarket, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume. Prin brandurile locale, compania deserveşte săptămânal 60 de milioane de clienţi atât în magazine, cât şi online, în Statele Unite, Europa şi Indonezia. În România, Ahold Delhaize operează o reţea naţională de 969 de magazine, care funcţionează sub brandul Mega Image. Acest parteneriat va complementa şi extinde amprenta Ahold Delhaize în România, pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât şi pe cele rurale, creând o ofertă completă pentru nevoile consumatorilor români.
MidEuropa este un important investitor european de capital privat, cu o prezenţă consolidată în Europa Centrală şi un istoric pe termen lung care se întinde pe aproximativ 25 de ani.
Profi este un important retailer alimentar de proximitate din România, cu o reţea de peste 1.650 de magazine în toată România, în peste 800 localităţi urbane şi rurale, susţinută de şase centre de distribuţie. Profi are peste 28.000 de angajaţi în toată ţara şi a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.
Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri şi comerţ online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienţi în fiecare săptămână, atât în magazine, cât şi online, în Statele Unite, Europa şi Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajaţi în 7.659 de magazine alimentare şi de specialitate.
Sursa: AGERPRES
Citiți principiile noastre de moderare aici!