În contextul liberalizării pieței de energie electrică, comparatorul de tarife realizat de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE a fost accesat de mulți consumatori casnici pentru a analiza ofertele furnizorilor, ceea ce a dus la o îngreunare a funcționării acestuia.
Ca urmare, Consiliul Concurenței și ANRE au decis ca cele două platforme pentru compararea ofertelor (gaze naturale și energie electrică) să poată fi accesate și de pe site-ul autorității de concurență, datele și informațiile din aplicație fiind furnizate de ANRE.
Comparatoarele de tarife sunt aplicații prin intermediul cărora consumatorii pot analiza ofertele furnizorilor de gaze naturale și energie electrică și pot accesa, în mod direct şi centralizat, informaţii privind ofertele furnizorilor, documentele necesare încheierii contractelor, modalitatea de transmitere către furnizori a documentelor. De asemenea, utilizatorii pot face simulări privind valoarea facturii, prin introducerea datelor referitoare la consumul lunar şi la preţul de furnizare din contractul actual, putând, astfel, compara ofertele pentru a o alege cea care corespunde cel mai bine nevoilor lor.
ANRE a aprobat recent și simplificarea tranziției de la serviciul universal la piața concurențială pentru clienții casnici precum și prelungirea termenului de tranziție până la 30 iunie 2021
Autoritatea a aprobat un ordin care are în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanță, precum și simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condițiile impuse de contextul pandemic actual, și pentru ca procesul să se desfășoare în beneficiul consumatorului final.
În elaborarea ordinului, au fost identificate soluțiile în acord cu legislația națională și europeană prin care se oferă clienților casnici o perioadă mai lungă de tranziție de la serviciul universal la piața concurențială concomitent cu creșterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare.
Astfel, clienții vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puțin până la data de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, și vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică.
Totodată, Ordinul ANRE nr. 5/2021 simplifică procesul de contractare și informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să poată decide în cunoștință de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii. În același timp, sunt prevăzute obligații suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanță de informare a clienților casnici, respectiv de a transmite, odată cu fiecare factură emisă până la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum și un Formular de selecție ofertă.
Formularul de selectie ofertă conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurențială optimă, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligație contractuală pentru ambele părți. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat și semnat de către client.
Ulterior, furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii formularului de selecție completat, să transmită clientului final, o dată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin această facilitate oferită clienților casnici, se simplifică procesul de contractare și se evită deplasările clienților și aglomerația de la centrele de relații cu publicul ale furnizorilor.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XDe nenorocitii si lenesii de la AK POST COURIER SERVICES SRL ce ar trebui sa ne livreze in timp util facturilwe ENEL si EON cine ar trebui sa se ocupe ?!? De ii cauti constati ca si-au dat adresa si numar de telefon false