Potrivit TION.RO, șantierul de extindere la patru benzi Dumbrăvița – Giarmata – A1 a ajuns la 28% din execuție la finalul anului 2021. Consiliul Județean Timiș a luat în calcul o reziliere de contract, însă se punea problema pierderii finanțării prin Programul Operațional Regional.
Instituția i-a mai dat totuși o șansă constructului, însă miercuri, 19 ianuarie 2022, a anunțat că a trimis o notificare pentru rezilierea contractului. Constructorul nu putea onora contractul cu garanția de execuție, care trebuia să fie emisă de City Insurance, societate aflată în faliment. CJ Timiș va face o expertiză pe teren și va lansa o nouă licitație.
„În data de 26 noiembrie 2021, CJ Timiș a notificat constructorul că are la dispoziție 30 de zile să facă dovada noii Garanții de Bună Execuție, iar acesta nu s-a conformat deoarece nicio instituție de profil nu și-a asumat emiterea unui instrument de garantare care să corespundă cerințelor. În absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, iar de-a lungul anului 2021, CJT a constatat că activitatea acestuia este strâns dependentă de fluxul numerar venit din partea beneficiarului. Relațiile contractuale dintre CJ Timiș și constructor vor înceta la data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. În continuare, CJ Timiș va demara o achiziție pentru servicii de expertizare, care să investigheze și confirme stadiul și calitatea execuției de până acum, pentru a stabili status-quo de unde va prelua constructorul care va finaliza lucrările. Dacă pregătirile vor decurge conform așteptărilor, la sfârșitul lunii iunie 2022, șantierul ar putea avea un constructor nou”, transmit reprezentanții instituției.
CJ Timiș nu știe nici unde se situează cu șantierul, întrucât constructorul a refuzat să actualizeze graficul de lucrări. Conform instituției, Tehnocer a fost penalizată cu 4.000/zi de-a lungul ultimelor luni.
Până acum, pe patru benzi pe șantier se circulă între benzinăria Socar și Centura Timișoarei. Pe segmentul intrare în Dumbrăvița – Giarmata nu au început încă lucrările din cauza unui blocaj privind transportul în comun.
CJ Timiș a semnat încă din martie 2018 contractul pentru „Modernizare DJ 691: lărgirea la patru benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”. Valoarea lucrărilor este de 80,34 milioane de lei, dintre care 66,48 de milioane de lei sunt bani europeni. Proiectul este desfășurat în parteneriat de Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
Șoseaua care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea în cele din urmă patru benzi de circulație. Șantierul a fost deschis în anul 2020, de societatea SC Tehnocer SRL. Termenul final de execuție rămâne finalul anului 2022.
Trimite articolul
XPoate abandonează și Ikea investiția, dacă nu le asigură timișorenii accesul facil la Autostradă, mai repede… 😉
-
Pai sa vina la Arad !:) avem de toate .si autostrada 🙂