Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că WeBuild (Astaldi) a depus o contestaţie „foarte dură” faţă de construcţia autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, Secţiunea 3.
„Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestaţie de 141 de pagini prin care critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani. Ce reclamă constructorii? <Profesionalismul> comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme şi contradicţii care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că <documentaţia> oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanţă faţă de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim”, scriu cei din Asociaţie.
Asociaţia Pro Infrastructură susţine că i-ar trebui câteva pagini doar să spicuiască cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR şi cele mai grave abateri de la normative şi lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiţi să îşi fundamenteze o ofertă solidă care să fie şi pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.
„Rezultatul final? Constructorii serioşi ridică preţurile ca să îşi acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur şi simplu renunţă, afectând serios concurenţa sănătoasă, aşa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalţi 5 antreprenori pre-calificaţi fiind alungaţi de lacunele documentaţiei şi riscurile tehnice şi financiare. Iar cine câştigă contractul, într-un final, îşi asumă aceste riscuri şi de multe ori apar situaţii neprevăzute în teren care blochează execuţia sau chiar duc la reziliere şi amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare şi celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XÎntr-o țară NORMALĂ, mulți ar infunda pușcăriile cu ani grei ,la cât s-a furat și pe A1 !
Oare cât îi mai lăsăm pe gunoaiele astea de la Astaldi să-și bată joc de noi,trebuie măturați sub orice formă.
-
Lucrezi la CNAIR? N-ai înțeles nimic din articol.
-
Astaldi chiar e una dintre puține firme italiene serioase de construcții de A de la noi!
Bagsama că ești vreun functionăraș din cacanir!!!
Le dau perfecta dreptate. Vom păți ca pe Deva Lugoj unde mai trec încă cel puțin 5 ani pana va fi intr-adevar gata A1 începută de mai bine de 10 ani!!
Tare as vrea sa aflu cum mai stam cu procesul și ci e va fi făcut vinovat pentru bătaia de joc de la Holdea-Marginea. Găsesc ei un acar Păun 😡
Iar dincolo, la Șoimuș doar perseverenta și răbdarea celor de la Tehnostrade au făcut sa se finalizeze tronsonul cu toate piedicile ridicate de conțopiștii imbecili.