În plus, persoanele juridice pot transmite dosare de acceptare la Administraţia Fondului pentru Mediu în vederea accesării celor două programe.
Suma alocată în cadrul sesiunii de finanţare din 2021 pentru Programul Rabla Clasic este de 440 milioane lei, iar în cadrul Programului Rabla Plus, bugetul alocat este de 400 milioane lei.
Listele cu producătorii care au semnat contracte de participare cu AFM sunt publicate pe site-ul instituţiei www.afm.ro, la secţiunile programelor.
Potrivit sursei citate, în ediţia de anul acesta, programele vin cu o serie de modificări. În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, prima de casare a fost majorată de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate pentru stimularea achiziţionării autoturismelor cât mai puţin poluante, în funcţie de tehnologia folosită, au fost, de asemenea, majorate.
Astfel, ecobonusul este în valoare de 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2_/km NEDC în regim de funcţionare mixt, conform informaţiilor înscrise în COC, sau echipat cu motorizare GPL/GNC; ecobonus în valoare de 1.500 lei în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, pentru autovehiculul nou exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 105 g CO_2/km NEDC în regim de funcţionare mixt, sau echipat cu motorizare GPL/GNC;ƒ˜ ecobonus în valoare de 1.500 lei în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 124 g CO_2/km WLTP în regim de funcţionare mixt; ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid.
De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat se acordă o primă de casare de 5.500 lei.
Potrivit sursei citate, valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic a fost extinsă la 150 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autoturismului nou.
În cadrul Programului Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru maşinile full electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.
De asemenea, s-a decis majorarea cuantumului finanţării pentru motociclete electrice la 5.500 lei, iar cine doreşte să achiziţioneze o motocicletă electrică şi predă o maşină uzată, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare în valoare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
Xstatul vrea sa scape de rable ce polueaza De acord
dar de ce nu se preiau rablele si sa i se plateasca cetateanului ce preda masina exact suma care o primeste cel ce vrea masina noua?
Nu toti posesorii de rable au bani de masina noua si atunci decat sa o tina pe marginea drumului mai bine circula cu ea asa cum e. polueaza mai mult sau mai putin.
Dati fratilor banii de rable ori cui preda o rabla .si toata lumea o sa fie multumita si asa cred ca e normal , nu sa obligi omul de rand sa isi cumpere masina noua daca nu poate ca nu are bani destui sau nu doreste asa ceva din varii motive.!
-
Aha…acelasi stat ce nu are bani de alocatii si de pensii decente,arunca cu bani aiurea pe capriciile unora….
-
Deoarece statul isi recupereaza banii de rabla instant prin TVA. Cam orice masina noua ti-ai lua statul ia mai mult prin TVA-ul pe masina deci nu pierde nimic.Daca ar face ce spui tu atunci romanul si-ar lua alt second care polueaza si statul nu ar recupera banii. Apropo ce ai spus de masina noua, un logan prin programul rabla incepe pe la 7000 de euro daca nu sunt bani se poate prin rate pe vreo 5 ani. Cat platesti pe rate in aia 5 ani atata bagi intr-un second in reparatii.
-
vorbesti sa nu taci
eu am luat un logan in leasing si la terminarea lor am platit atat de mult / dobanda TVA casco etc / ca puteam lua inca unul nou Asa ca lasa-ma cu ratele si cu leasingul Sa nu mai aud de ele. E bine cum zice cel de care te iei sa isi primeasca omul banii si sa faca ce vrea cu ei nu sa imbogatim firmele ce vand masini noi !
-
-
Pai domnule, statul nu e cumparator de rable. Scopul acestui program este sa stimuleaza economia prin productia de masini noi mai performante si protectia mediului prin achizitia de masini mai putin poluante. Statul nu-mi cumpara mie Dacia 1300 din 1980 cu 9000 de lei ca sa plec eu in vacant in Grecia (vorba vine)
Și de ce nu se primesc bani direct? Poate eu vreau să scap de rablă și să îmi iau o bicicletă cu banii jos! 🤔