“Începând de luni, fabrica de producţie vehicule lucrează din nou în trei schimburi, ceea ce demonstrează faptul că motorul EcoBoost de 1.0 litri, alături de modelele EcoSport şi Puma pe care le producem aici au cerere atât în Europa, cât şi în alte locaţii la nivel global”, a declarat preşedintele Ford România, Ian Pearson, miercuri, cu prilejul vizitei preşedintelui Klaus Iohannis la fabrica din Craiova.
Acesta a anunţat, de asemenea, că Ford România a demarat o investiţie suplimentară de 30 de milioane de dolari, pentru instalarea unei linii moderne de presaj, care are o suprafaţă de 1.900 mp (aproape cât dimensiunea a două bazine olimpice) şi va permite uzinei Ford Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de componente, care, în acest moment, sunt aduse de la alte fabrici Ford din Europa.
“Deşi situaţia continuă să fie volatilă, revenirea la trei schimburi de lucru este un semn că pieţele europene au început să se redreseze. Este important ca oamenii să continue să se comporte responsabil şi să respecte toate măsurile de securitate şi sănătate impuse de către guvernele naţionale şi de către companii. Acesta este un factor important pentru menţinerea activităţii noastre şi a industriei auto în această perioadă dificilă”, a afirmat preşedintele Ford România.
Ian Pearson a precizat că din 2008, de când a achiziţionat fabrica de la Craiova, Ford a respectat angajamentul pe care şi l-a asumat faţă de România şi în special faţă de Craiova, iar investiţiile constante pe care le-a făcut în ultimii 12 ani, inclusiv cea de 30 de milioane de dolari anunţată miercuri, reprezintă o dovadă în acest sens.
Pearson a reamintit că Ford Europa a anunţat deja că în luna mai a acestui an, Ford Puma va fi disponibil şi în versiunea ST, iar acest model va fi produs în România.
“Va fi cea mai puternică şi tehnologizată maşină construită vreodată din România! Prezentarea publică şi producţia acestui fantastic produs sunt planificate pentru sfârşitul acestui an. Vă rugăm să rămâneţi aproape şi să urmăriţi pe canalele noastre oficiale de socializare! Ford Craiova va începe şi producţia de serie a noului Ford Puma ST, cel mai performant şi tehnologizat vehicul construit vreodată în România şi primul SUV care se alătura familiei Ford Performance în Europa”, a mai spus preşedintele Ford România.
Producţia modelului Puma a început în octombrie anul trecut la fabrica Ford din Craiova, fiind primul model hibrid construit în România. Acesta este comercializat în Europa, precum şi în Australia şi Noua Zeelandă, astfel că Ford Craiova exportă vehicule în acest moment în peste 50 de ţări la nivel global.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Ford şi-a luat angajamentul de a electrifica gama sa de vehicule destinate pieţei europene, Puma fiind unul dintre cele 14 modele pentru care Ford şi-a propus să ofere variante de propulsii electrificate. Printre aceste modele se numără şi SUV-ul electric Mustang Mach-E – care va fi disponibil în Europa până la sfârşitul anului 2020.
Cu o investiţie de peste 1,5 miliarde de euro în uzina sa de ultimă generaţie de la Craiova, Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi, atât la fabrica de producţie vehicule, cât şi la fabrica de producţie motoare, care lucrează în acest moment în două şi trei schimburi. Aproape jumătate dintre ei s-au alăturat companiei în ultimii trei ani, pentru a sprijini producţia SUV-urilor EcoSport şi Puma.
Încă de la începutul pandemiei de Coronavirus, Ford Motor Company Fund, latura filantropică a companiei, împreună cu partenerii săi din România, au implementat diferite acţiuni de sprijinire a comunităţilor. Aceste acţiuni includ: o campanie umanitară ce a presupus cumpărarea şi livrarea de pachete cu alimente pentru peste 400 de bătrâni din trei regiuni din România, achiziţionarea unui echipament de testare COVID-19 pentru Spitalul Judeţean Craiova, precum si cursuri online de educaţie rutieră pentru peste 800 de elevi din 20 de licee din Craiova.
Pe perioada stării de urgenţă generate de pandemia de COVID-19, Ford Craiova a produs peste 50.000 de viziere, donând jumătate dintre acestea către peste 40 de instituţii locale din Craiova şi din judeţul Dolj.
Totodată, compania a anunţat recent cinci noi programe de antreprenoriat social care vor fi susţinute financiar de către Ford Motor Company Fund. Proiectele sunt dezvoltate în cadrul Centrului de Resurse şi Angajament al Ford din Craiova (CRAF), inaugurat în octombrie 2018. Centrul permite studenţilor şi absolvenţilor şi Universităţii din Craiova să proiecteze şi să lanseze proiecte sociale inovatoare şi sustenabile, ce au scopul de a contribui la progresul economic din comunităţile lor.
Presedintele Iohannis a vizitat miercuri Fabrica Ford din Craiova. Acesta a avut, alături de preşedintele Ford România, şi o întrevedere în format video cu preşedintele Ford Europa, Stuart Rowley, şi cu vicepreşedintele Ford Europa pentru Relaţii, Guvernamentale şi Comunitare, iar la final a făcut un test-drive cu modelul Ford Puma.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
Xoare de ce nu prea se vad pe strazile si sosele din Romania masini Ford din Craiova? Intreb asa din curiozitate.
-
Pentru ca la romunii le trebuieste numa mercedes sau bmw….fie el si de mina 3-4 … de masini electrice sa nu mai pomenim o sara buna
-
Pentru ca, romanul nu are educatia vesticilor si a alotor tari dezvoltate, adica, sa cumpere produse facute la ei in tara.
P.S. in 2008 lucram la o firma olandeza si aveam in firma o delegatie din olanda care implementa un sistem informatic. un coleg cumparandu-si o masina fabricata in corea de sud aduce la lucru un fel de adalmas si invita unul din olandezii care-i explicau functionarea sistemului, sa serveasca si el, iar acesta il intreaba cu ce ocazie. Ii explica omul ca s-a luat masina noua, la care olandezul il intreaba ” unde este fabricata masina”, colegul ramane putin surprins ca nu il intreaba ce masina si ce preformante are, ci unde este fabricata, dupa care vine si motivatia olandezului. Ai stimulat economia coreii in loc sa o stimulezi pe cea a romaniei, apoi a urmat o noua intrebare din partea olandezului ” ce componente se fac in romania pentru aceea masina “, la care raspunsul colegului a fost ” nu stiu, cred ca niciuna “…
bravo felicitari pentru simt de orientare.