„Guvernarea incompetentă PNL-PSD a dat de gard cu singurul proiect din PNRR Transporturi pe care se lucrează: A3 Transilvania între Cluj și Zalău. De luni de zile întreaga piață de construcții din România cere Guvernului o soluție decentă pentru creșterea fulminantă a prețurilor materialelor de construcții. Între timp, Ciolacu, Ciucă și Grindeanu fac ce știu cel mai bine: îi duc pe toți cu zăhărelul. Au dat 2 ordonanțe de urgență pentru ajustarea prețurilor care, în loc să rezolve problema, au adâncit-o și mai tare”, scrie pe Facebook Cătălin Drulă.
El afirmă că guvernanții „nu au bani de dat pentru autostrăzi, căi ferate, spitale și școli, în schimb au pentru pensii speciale, mii de pile de partid angajate la stat sau PNDL-uri de miliarde”.
„Însă astăzi s-a umplut paharul. Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările și a părăsit șantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. Cei 42km în valoare de peste 400 de milioane de euro erau singurii aflați în lucru din întreg PNRR-ul pe Transporturi. Imaginile vorbesc de la sine. Șantierul este înghețat în mijlocul verii, în vârf de sezon de lucrări când sute de muncitori și utilaje ar trebui să atingă vârful de productivitate. PSD și PNL își bat joc cu fiecare ocazie de șansa românilor pentru un trai mai bun. Nu trebuie să uităm asta în 2024 când vor cere din nou votul”, conchide liderul USR.
Compania lui Dorinel Umbrărescu, UMB, a trimis recent o notificare către CNAIR privind rezilierea tuturor contractelor de construcție autostrăzi până ce Executivul rezolvă problema actualizării contractelor de lucrări cu ajustarea necesară creșterii prețurilor la materialele de construcții.
„UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluții privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creșterea prețurilor la materialele de construcție. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022, tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătațire. Rezultatul este acela că MIPE la randul său a inițiat o Ordonanța de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare și avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în ședință de Guvern, în acord cu propunerile noastre. Este adevărat că prețurile la materialele de construcții au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanță cu legea, cu prevederile contractuale și cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, a reacționat CNAIR după anunțul UMB.
(sursa: Mediafax)
Trimite articolul
XAsa se intampla cand afonii si coruptii sunt la putere
-
Coruptie exista peste tot, doar ca la noi se integreaza in absolut. Ineleg ca dai spaga pt contract dar nu inteleg de ce nu-l onorezi. Generatii dupa noi vor plati pentru asta.
Nici o problema. Exista bani pentru a trimite armament in Ucraina, sa mai moara acolo oameni. Ca sa a ordonat batranul flatulent.
-
Troll putinist! 🤮🤮🤮
CONTRACTUL se respecta de ambele parti, daca nu, poate fi anulat sau sanctionat cel care nu il respecta (cu penalizari si despagubiri aferente). La noi nu functioneaza asa “afacerile” de stat?? ca audit care ia spaga sa valideze lucrari de doi bani vad ca exista si contractori neamuri sau pile ale “oamenilor de afaceri” din politica. Tipic romanesc….sa dea foc la tot.
Cred că atunci când a văzut constructorul că lulă drulă e președintele la dejecțiile usr a fugit.
-
Pe tine cine te duce cu zaharelul? Sau duci tu pe altii cu zaharelul? Esti smecher?