Pe porțiunea lipsă a autostrăzii A1 Lugoj – Deva, adică sectorul Margina – Holdea, celebru pentru „tunelurile pentru urși”, se lucrează în continuare. DRDP Timișoara a prezentat marți, 15 octombrie, noi detalii despre șantier.
„Se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structuri (pasaje și viaducte), la podețe. Pe șantier au intrat și partenerii bosniaci ai antreprenorului – Euro-Asfalt – care efectuează activități topografice și fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri. Continuă aprovizionarea cu anrocamente în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier”, potrivit reprezentanților DRDP Timișoara.
Contract semnat în toamna lui 2022
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Valoarea contractului este de 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
Totuși, la vizita din luna mai de pe șantier, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dădeau noi asigurări că nu va fi cazul.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Sursa: Tion.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!