BUCUREŞTI. Multe mașini își încep viața într-o țară anume pentru ca mai apoi să se mută în alta la un moment dat în ciclul lor de viață. Acest lucru este valabil mai ales când vorbim despre mașinile din Europa de Vest, care ajung ulterior să reprezinte o mare parte a pieței de vehicule second-hand din Europa de Est. În timp ce Germania exportă cele mai multe mașini la mâna a doua de pe continent, situația exactă a fiecărei țări variază în diferite părți ale Europei.
Un studiu al companiei de date auto carVertical ne arată din ce țări sosesc mașinile în România și în ce proporții. Pe baza studiului, compania discută și despre riscurile pe care le prezintă vehiculele importate în funcție de țara de proveniență.
Mașinile germane, bine întreținute?
44,9% dintre mașinile la mâna a doua din România provin din Germania, țară care deține cea mai mare cotă de piață, urmată de Franța (14,2%), Italia (10,9%), Belgia (9,5%) și Țările de Jos (5,4%). Aceste date au fost sintetizate prin analiza a peste 1 milion de rapoarte istorice generate pe platforma carVertical. Ceea ce înseamnă că este posibil să nu reflecte perfect statisticile reale de înmatriculare a mașinilor second hand din România.
„Cumpărătorii de mașini second hand caută vehicule cu proveniență din Germania pentru că au impresia că șoferii germani au mai multă grijă de mașinile lor decât oricine altcineva. Oamenii cred că șoferii de pe cea mai mare piață de vehicule second-hand nu sar peste programările la revizii, fac doar reparații de calitate și cumpără în primul rând mașini mai bine echipate”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical.
Starea unui vehicul și defecțiunile comune pe care le întâlniți sunt puternic influențate de regiunea din care provine mașina. Vehiculele din țările nordice, cum ar fi Suedia, au de obicei mai multă coroziune din cauza zăpezii, a sării și a temperaturilor extrem de joase.
În același timp, este posibil ca mașinile din Italia să nu aibă probleme cu rugina, dar vopseaua multor vehicule la mîna a doua din Italia poate fi decolorată din cauza intensităţii ridicate a luminii soarelui din acea regiune. În general, temperaturile extreme nu fac niciodată bine unei mașini. Așa se explică de ce românii iubesc mașinile germane. Germania are o climă blândă și drumuri bune, scăzând riscul ruginirii, al decolorării vopselei și al problemelor cu suspensia.
Tranzacții mai riscante
Când mașinile se deplasează dintr-o țară în alta, este greu să le urmărești istoricul. Majoritatea țărilor nu fac schimb de date despre vehicule, ceea ce înseamnă că o mașină poate suferi daune grave în Germania sau Italia și apoi poate renaște ca nouă în România.
Potrivit Indicelui de Transparență carVertical, 57% dintre toate mașinile verificate în România fuseseră avariate în trecut, iar 19,6% aveau kilometrajul dat înapoi.
Aceste statistici demonstrează că piața vehiculelor la mâna a doua din România este departe de a fi transparentă, iar cumpărătorii ar trebui să fie conștienți de escrocherii care se petrec la ordinea zilei.
Trimite articolul
XCa doar n-or aduce mașini din Rusia