Potrivit IGPR, acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă în cazul depăşirilor, şoferul trebuind să pătrundă pe contrasens mai mult decât ar fi nevoie în cazul maşinilor cu volanul pe partea stângă.
“De cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu postul de conducere pe partea dreaptă sunt produse din vina şoferilor acestora, pe fondul unei depăşiri neregulamentare. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă faţă de traficul din sens opus, motiv pentru care conducătorul auto, pentru a depăşi sau a efectua o altă manevră prin care îşi schimbă direcţia de deplasare, este nevoit să pătrundă pe celălalt sens de deplasare mai mult decât ar fi nevoie ca în cazul autovehiculelor cu postul de conducere pe partea stângă”, se explică într-un comunicat transmis AGERPRES de Poliţia Română.
Totodată, arată sursa citată, situaţia devine şi mai riscantă pe timp de noapte sau în condiţii meteo nefavorabile – ceaţă, ploaie, ninsoare.
“În primele şase luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane şi rănirea gravă a altor 24. În 24 dintre cele 25 de accidente, vina a aparţinut şoferilor acestor autovehicule”, se menţionează în comunicat.
Anul trecut, precizează poliţiştii, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicaţi în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane şi 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparţinut conducătorilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane şi-au pierdut viaţa şi 77 au suferit leziuni grave.
În anul 2018, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicaţi în 102 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 28 de persoane şi 106 rănite grav.
Poliţia Română informează că, prin Direcţia Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă şi asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulaţie, care ar decurge în urma modificărilor.
Registrul Auto Român a precizat că, în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere şi a principiilor privind libera circulaţie a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru.
“La nivelul RAR, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului şi, în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceaţă spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului”, se mai precizează în comunicat.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
XSoferii analfabeti nu masinile provoaca accidente! Vina apartine politiei romane spagare, nu masinilor cu volan pe dreapta, toti coloratii cu doua sau mai putine clase au carnet luat pe spaga!
Si de cine oare sunt conduse în majoritate ?
Și când e produs accidentul cu masina cu volan pe stânga ci ne e de vina. De vina nu e masina sau volanul pe partea dreapta de vina e omul care dacă e localitate și limita e 50/70 km / h trebuie redpectat. In afara localități 90/100/120 respecta. In uk dacă e 30 se respecta dacă e 60 se respecta . De ce ? Fiind ca la ei nu exista ca ai doua clase sau masterat . Amenda și punctele sunt valabile egal la oameni fără contestație și alte smekerii.si plus asigurările anul următor urca mult.o amenda te costa o zi de lucru .
ESTE MAI “GREU” SA TE ASIGURI CIND VIZIBILITATEA ESTE REDUSA,IN CAZUL VOLANULUI PE DREAPTA. PAPAGALII CARE COMENTEAZA “PRO”SAU AU EI ASA MASINA,SAU DOAR SA SE BAGE IN SEAMA.
DAR CA SI MULTE CAZURI………….ROMANUL A DAT TOT TIMPUL IMPRESIA CA E UN IDIOT.
-
A, nu, nu e vorba de impresie ci de faptul cå ESTE un idiot smecher.
guvernul trebuie sa ia masuri si sa interzica inmatricularea si chiar circulatia masinilor cu volan pe drepta deja inscrise pana nu mai mor o gramada de romani.
Pentru cei interesati , cine nu stie sa stapineasca un auto nu conduce bine nici din stinga nu numai din dreapta,iar cine are reflexe conduce de oriunde din fata din spate din stinga din dreapta nu are nici o legatura condusul din dreapta cu unele accidente tine doar de sofer daca e prost si idiot si nu are experienta si a luat carnetul pe ce l a luat poate produce accidente si din stinga sau din dreapta,totul tine de sofer,de abilitatile lui,de starea drumului,de ceilalti participanti,de zi sau de noapte,nu are legatura cu volanul pe dreapta,pai ce sa faca englezii cind vin in Europa la volan,nu mai vorbesc de traficul de marfa,in si din GB,Irlanda,sa schimbe volanul,iar daca cumva ajung in RO,sa lase masina la frontiera ca altfel fac accidente,totul tine de campania permanenta de 30 de ani a celor care produc auto si a celor care vind aceste auto noi de a forta romanul sa cumpare masini noi si sint atit de redusi ca dupa,30,de ani nu is dau seama ca romanil de rind este sarac si nu isi permite un auto nou, nu ca nu ar vrea,dar nu are bani si nici la credit nu se califica,de 30 de ani o tin asa,mai intii a fost cu vama , cu cei 8 ani , cind am intrat in UE cu taxa de au ajuns sute de mii de romani sa isi inmatriculeze auto in Bulgaria,niste trogloditi altfel nu ii pot categorisi iar despre acele faimoase euro 5 sau 6 s a vazut cit au fost de ecologice si de corecte,vreau sa ii vad pe cei cu euro 6 si motor diesel ce o sa faca cind filtrul de particule trebuie schimbat,o sa dea mii de euro pe unul nou sau o sa apeleze la alte variante care vor face din euro 6 euro 0 sau non euro iar revenind la auto cu volan pe dreapta sint cautate ca sint la jumatate de pret ca cele cu volan pe stinga tocmai pentru ca sint o multime de ,, soferi ,, care nu sint capabili sa le conduca.